וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: השפעת התוכנית הכלכלית החדשה על מדד המחירים לצרכן צפויה להגיע ל-1.8%

TheMarker

14.5.2009 / 11:47

לפי האנליסטים, למרות שהמהלך יביא לחריגה מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים, אין צורך להניח עלייה בריבית באופן מיידי



האנליסטים במיטב מעריכים כי השפעת התוכנית הכלכלית החדשה על מדד המחירים לצרכן צפויה להגיע ל-1.8%. האנליסטים מציינים כי התקציב עוד צריך לעבור את אישור ההצבעה בכנסת.



"מועד החלת חלק מהגזירות עדיין לא ברור לחלוטין, להוציא את העובדה שהן מתוכננות לצאת לפועל באופן מיידי. לכן, ישנה אי בהירות לגבי המועד המדויק שבו תחול העלייה באינפלציה. יתר על כן, במידה ואלו יוטלו, ההשפעה על האינפלציה תהיה מיידית וחד פעמית, עם החלת המס", אומר רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב.



לפיכך, במיטב אומרים כי בהתחשב בכך שתחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים עמדה על 1.5%, יישום מלא של תוכנית התקציב בשנה הקרובה אמור להביא את האינפלציה ל-3.3% ב-12 החודשים הבאים.



"למרות שאנו עדים לכך שהמהלך יביא לחריגה מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים, אין צורך להניח עליית ריבית באופן מיידי, בהשפעת אירועים אלו. זאת, מהסיבה שהם חד-פעמיים", אומרים במיטב. אייכל טוען כי גם בבנק ישראל מבינים ששינוי בריבית לא יוכל למנוע עלייה חד-פעמית זו של האינפלציה.



במיטב אומרים כי מבחינת בנק ישראל, חשוב שלאחר ההתאמה יחזור המשק הישראלי לסביבת יציבות המחירים, תוך התאמה דיס-אינפלציונית (אם מחירי האנרגיה לא ימשיכו להאמיר), שתפיג את החשש מאובדן יציבות המחירים.



בשלב הבא, בעוד 18 חודשים, המע"מ צפוי לרדת חזרה ל-15.5%. אייכל אומר כי המהלך צפוי להשפיע לחיוב על המדד, אולם בשיעור מתון יותר מאשר היה במועד ההעלאה. זאת, מהסיבה שלא כל המוכרים מעבירים את ההוזלה לצרכן. חלק מרוויח את הירידה במס ומגדיל את שיעור הרווח. "לפיכך, ההוזלה במדד, בעוד 18 חודשים (מינואר 2011), צפויה להסתכם בכ-0.4% בלבד", מסכם אייכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully