וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת אחורה: התמ"ג של ספרד נסוג בשיעור החד זה ארבעה עשורים ברבעון הראשון

הדר תדמור

14.5.2009 / 12:05

שיעור האבטלה בספרד עלה ל-17.4%; מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% באפריל



כלכלת ספרד, אשר נפגעה קשות בעקבות משבר הדיור והמשבר הפיננסי העולמי, נסוגה בשיעור החד זה ארבעה עשורים ברבעון הראשון של 2009, בעקבות התכווצות מגזר הייצור ועלייה בשיעור האבטלה קרוב ל-20%.



התמ"ג של ספרד נסוג ב-1.8% ברבעון הראשון, לאחר שרשם נסיגה של 1% ברבעון הרביעי – כך דיווחה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה. לעומת הרבעון המקביל ב-2008 רשם התמ"ג נסיגה של 2.9%. שני הנתונים ציינו את הנסיגה החדה ביותר מאז שנת 1970.



שיעור האבטלה בספרד עלה ל-17.4% ברבעון הראשון – שיעור הכפול מהממוצע באיחוד האירופי. שיעור האבטלה עלול להגיע ל-20.5% בשנת 2010, לאחר שכלכלת ספרד תרשום נסיגה של 3.2% השנה, כך חזתה הנציבות האירופית.



ללמעלה ממיליון משקי בית בספרד יש לפחות בן משפחה אחד מחוסר עבודה, ומיליון מובטלים כבר אינם זכאים לקבל קיצבאות מהממשלה. מספר פשיטות הרגל ושמיטת החובות שילש את עצמו, לפי הדו"ח הממשלתי.



מדד המחירים לצרכן בספרד, אשר עלה בשיעור גבוה יותר מהממוצע של גוש היורו במרבית העשור האחרון, ירד ב-0.2% באפריל לעומת החודש המקביל ב-2008.



הנציבות האירופית צופה שכלכלת ספרד תמשיך בנסיגה אל תוך השנה הבאה, אפילו לאחר שמדינות גוש היורו יתאוששו מהמשבר ויחזרו לצמיחה. מחר יפורסמו נתוני הצמיחה של גוש היורו, אשר עלולים להראות על נסיגה של 2% בתמ"ג של המדינות החולקות את המטבע האירופי, לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully