וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: מעלים מחיר יעד למניית בנק דיסקונט למרות צפי לדו"ח חלש בזכות צפי להמשך התייעלות

יובל מעוז

14.5.2009 / 12:26

יובל בן זאב העלה מחיר היעד ל-6 שקלים - כ-25% מעל מחיר השוק



מנהל המחקר בבית ההשקעות כלל פיננסים, יובל בן זאב, העלה היום את מחיר היעד למניית בנק דיסקונט למרות צפי לדו"ח חלש שיפרסם הבנק בסוף החודש. בן זאב מעריך כי דיסקונט יציג בסוף החודש רווח נקי של כ-60 מיליון שקל, המשקפים תשואה להון של כ-2.5% בלבד. "להערכתנו, הדו"ח יושפע לרעה מהטיפול החשבונאי בנגזרים הפיננסים, מהפסדים בתיק ניירות ערך ומגידול בהפרשות לחובות מסופקים בהשוואה לרבעון המקביל".



למרות זאת, העלה בן זאב את מחיר היעד למניית הבנק ל-6 שקלים למניה - 25% מעל מחיר המניה בשוק, הנסחרת כיום במחיר של 4.8 שקלים. בן זאב: "בנק דיסקונט הוא הבנק בעל היעילות הנמוכה ביותר במערכת הבנקאית בישראל. זו חולשתו וכאן לב הפוטנציאל לשיפור עתידי. נושא ההתייעלות עומד בלב הדיון בדיסקונט בשנים האחרונות, אך נראה כי 2009 תהיה אבן דרך מרכזית בנושא זה, על רקע השלמת החלפת מערכות המחשב, שינוי תהליכי העבודה ופרישת עובדים".



עוד אומר זאב כי "הנהלת הבנק העריכה כי החיסכון השנתי ב-2009 יעמוד על פחות 120 מיליון שקל. להערכתנו, בשנים הקרובות נהיה עדים להתייעלות של ממש, אשר ניצניה ייראו כבר השנה".



יחס הלימות ההון של בנק דיסקונט עמד בסוף 2008 על 10.3%. להערכת כלל פיננסים, לאור גיוסי ההון שביצע הבנק יעמוד היחס על כ-10.4% בסוף הרבעון הראשון של 2009. הבנק צריך להגיע ליחס הלימות הון של 12%. בנק דיסקונט יידרש לגיוס של עוד כ-1.2-1.5 מיליארד שקל עד לסוף השנה, להערכת בן זאב. "לאור הגיוסים האחרונים בשוק האג"ח המקומי, אנו סבורים כי דיסקונט יעמוד בהצלחה באתגר זה ויצליח לגייס את יתרת שטרי ההון במועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully