וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק משנה את תמהיל הפרסום: כ-30% מהתקציב יופנו לאינטרנט ולתוכן שיווקי

מאת איילה צורף

14.5.2009 / 12:46

תקציב הפרסום השנתי של החברה ל-2009 הוא כ-40 מיליון שקל



חברת בזק החליטה לשנות את תמהיל הפרסום השנתי שלה. החברה הגדילה משמעותית את הנתח מתקציב הפרסום המופנה לאינטרנט ולתוכן שיווקי. בשנתיים האחרונות הפנתה בזק 54% מתקציב הפרסום לטלוויזיה ו-6% לאינטרנט כולל פרסום במנועי חיפוש, אך לא השקיעה כלל בתוכן שיווקי (פרסום סמוי בתוכניות טלוויזיה). 40% מהתקציב הופנו לעיתונות, רדיו ושילוט חוצות.



כעת משנה החברה את תמהיל הפרסום שלה, ותפנה 52% מתקציב 2009 לפרסום בטלוויזיה, 20% לאינטרנט ו-9% לתוכן שיווקי. למעשה, כמעט 30% מהתקציב יופנו מעתה לתחומים שבהם החברה כמעט לא פעלה בכל הקשור לפרסום. על פי הערכות יפעת בקרת פרסום, בזק משקיעה כ-40 מיליון שקל בשנה בפרסום בלבד, לא כולל תקציב שיווק (מחירים ריאליים).

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של החברה, אישר את הדברים ואמר: "האינטרנט נהפך למדיה השנייה בגודלה בתמהיל הפרסום שלנו, אחרי הטלוויזיה. מבחינתנו הוא חובה בכל קמפיין. בחלק מהקמפיינים לא נשאר כסף למדיות נוספות". בנוגע לתוכן שיווקי אמר גוראון: "ממצב שבו הוצאנו אפס שקלים על תוכן שיווקי עברנו להוציא כמעט 10% מהתקציב השנתי שלנו על פרסום באמצעות תוכן שיווקי, בעיקר בטלוויזיה. השקענו תקציבים ב'האח הגדול', ב'משפחה חורגת', ב'הכל דבש' ובערוץ 9. אנחנו כל הזמן מחפשים השקעות בתוכן שיווקי, כי זה מוכיח את עצמו".



ההחלטה להגדיל משמעותית את הפרסום באינטרנט, בעיקר בשנת מיתון, התקבלה בבזק כחלק מהמהלך האסטרטגי של החברה להקמת רשת אינטרנט בעלת קצבים מהירים בשם NGN. ה-NGN יהפוך את בזק לספקית תשתית שתאפשר שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט בקצב גבוה, ובכך למעשה תעמיק את שידורי התוכן בווידאו באינטרנט בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully