וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים: מבחינתנו, התקציב רק יעמיק את המיתון

חיים ביאור

14.5.2009 / 13:47



>> "מבחינת העצמאים ובעלי העסקים, תקציב המדינה המתגבש רק מעמיק את המיתון ואינו בולם את קריסת העסקים" - כך אמר אתמול נשיא לשכת ארגוני העצמאים, עו"ד יהודה טלמון.

לדבריו, "בעוד מרבית המדינות פיתחו מדיניות המעודדת עסקים בינוניים וקטנים בתגובה למשבר, ממשלת ישראל מתעלמת ממגזר זה בשיטתיות". טלמון הוסיף כי "האיחוד האירופי יצא ביוזמה לעידוד העסקים הקטנים, בבריטניה הורד המע"מ בצעד שעודד את הצריכה ובארה"ב קבעו שלעסקים הקטנים יהיה נתח קבוע במכרזי הממשלה. ואילו בישראל מעלים את המע"מ, לא מעגנים בחוק את המכרזים הממשלתיים, לא מבטיחים את נגישות העסקים הקטנים לאשראי ולא דואגים לרשת ביטחון סוציאלית לבעלי עסקים שנקלעו למצוקה".



יו"ר איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, תקף את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על יוזמותיו לתיקוני החקיקה בתחום יחסי העבודה, כמו חיוב המעסיקים לנהל מו"מ קיבוצי בכל מקום שבו מוקם ועד והטלת סנקציה על מעסיק המלין את שכר עובדיו. "הפעולות של עיני הן מעשה ברוטלי של אלימות וניצול ציני של חולשת ראש הממשלה ושר האוצר", טען לין בישיבה דחופה של הנהלת האיגוד.



לדבריו, "הדבר יגרום לכך שמעסיקים לא ירצו לעשות עסקים בישראל ולפגיעה אנושה בפעילות הכלכלית. התוצאה תהיה איבוד של מקומות עבודה, כפי שקרה בצרפת ובגרמניה כתוצאה מעודף חקיקה סוציאלית".



עו"ד דפנה שמואלביץ, מומחית לדיני עבודה המייצגת מעסיקים גדולים, טענה שתיקוני החקיקה שיזם עיני הם "פוליטיים", ובמקום לקדם את העובדים, הם יגרמו למתיחויות במקומות העבודה. לדבריה, "באירופה חובת ניהול מו"מ קיבוצי קיימת במקומות עבודה שבהם ארגון העובדים מייצג 50% מהעובדים, ובישראל רוצים ליישם חובה כזו כאשר הארגון מייצג רק שליש מהם".



עוד אמרה שמואלביץ כי במדינות אירופה אמנם קיימים חוקים סוציאליים ענפים, ואולם זכות השביתה מוגבלת, לעומת ישראל, שבה הליך הפתיחה בשביתה קל. "תיקוני החקיקה שיזם עיני מפירים את מערכת האיזונים והבלמים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully