וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח על חברת החשמל יאוחד, התחרות בענף הדלק תוגבר, לא תוקם רשות אנרגיה

מאת אבי בר-אלי

14.5.2009 / 13:47

בוטל מינוי צוות עבודה לבחינת הגבלת פעילותה של חברת החשמל



>> הפיקוח על חברת החשמל יאוחד ויוגבר - כך אישרה אתמול הממשלה בחוק התקציב לשנים 2009-2010. מדובר בהקמת ועדת-על בראשות מנהל רשות החברות הממשלתיות, ובהשתתפות כל גופי הממשלה הרלוונטיים (רשות חשמל, משרד תשתיות, אגף שכר, החשב הכללי ואגף תקציבים) לשם הגברת התיאום והשקיפות בין כל הגופים המפקחים על החברה. עם זאת, בוטל מינוי צוות עבודה לבחינת הגדרות מרחב פעילותה של חברת החשמל בישראל.

כמו כן נסתם הגולל על כוונת האוצר להקים רשות רגולטורית לתחום האנרגיה. רשות זו אמורה היתה למזג את רשות החשמל העצמאית וכן את רשות הגז הטבעי, מינהל החשמל ויחידת שימור האנרגיה - הפועלים כיום במשרד התשתיות. זאת, על רקע הביורוקרטיה המכבידה על משק החשמל הפרטי, והצורך בסינרגיה גבוהה יותר בין הרשויות השונות בטיפול ביצרני החשמל הפרטיים. הקמת רשות זו עוגנה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, אך בימים האחרונים הביע שר התשתיות, עוזי לנדאו, את התנגדותו למהלך בשל הפגיעה בסמכויותיו.



אושרו גם הסעיפים לעידוד התחרות בענף הדלק: הגשת הצעת חוק ליישום דלקן אוניוורסלי (פתיחת האפשרות לתדלוק בדלקן בכל התחנות) עד 1 בינואר 2010, הגשת טיוטת חוק משק הדלק עד אוקטובר 2009 וכן מינוי ועדה בין-משרדית להסרת חסמי תחרות בענף.



בנוסף אישרה הממשלה כי עד סוף מאי תוגש לכנסת הצעת חוק שתחיל את חוק עידוד השקעות ההון גם על תחום האנרגיות המתחדשות. עוד אישרה הממשלה את ביטול רכש הגז במסגרת המכרז הבינלאומי להקמת מתקן קליטת הגז הטבעי הנוזלי לחופי ישראל, ואת הקדמת היעד להפעלתו ל-2013. במסגרת התקציב אושרה הרחבת תשתית הולכת הגז הטבעי לירושלים.



"חוק התקציב הוא נקודת זינוק מצוינת לקידום פרויקטים מחוללי צמיחה, עידוד ייצור החשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות וטיפול ממוקד יותר במשבר המים", אמר שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו. "אני מרוצה מהישגינו שמימושם צופן בחובו פוטנציאל ליצירת אלפי מקומות עבודה במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully