וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב משרד התמ"ת לתמיכה בתעשייה - 2 מיליארד שקל בשנה

אורה קורן

14.5.2009 / 13:47

תעשייה



>> תקציב משרד התמ"ת לתמיכה בתעשייה ב-2009 יהיה 2.08 מיליארד שקל: 1.48 מיליארד שקל למדען הראשי, 450 מיליון שקל למרכז ההשקעות לתמיכה בהשקעות הון והעסקת עובדים ו-150 מיליון שקל לעסקים קטנים, חיזוק הפריפריה ועידוד היצוא - לפי חלוקה שתיקבע בתיאום בין מנכ"ל משרד התמ"ת לבין הממונה על התקציבים במשרד האוצר. התקציבים יישארו בתוקף ב-2010.



התקציב כולל תקצוב מחדש של מסלול השקעות הון במרכז ההשקעות. מרכז ההשקעות יתוקצב ב-450 מיליון שקל, שיופנו להשקעות הון, למסלולי העסקה של עובדים חדשים ולהקמה או הרחבת מפעלים מחוללי שינוי בפריפריה. ב-2008 לא תוקצב כלל מסלול מענקי ההשקעות. עוד כולל התקציב דחייה של חוק הפריפריה ל-2011, ובכך יוצר פרק זמן שיאפשר לחברות בתעשייה להיערך לשינוי, שצפוי להוציא את רוב המפעלים מהזכאות למענקים, מכיוון שיוגבלו חמישה אזורי עדיפות לתעשייה בלבד.

התקציב כולל גם תוספת של 300 מיליון שקל בשנה לטובת השקעה במחקר ופיתוח תעשייתי, במסגרת מסלולי המדען הראשי. לפני התוספת היה תקציב המדען כ-1.18 מיליארד שקל.



שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר: "כל השרים מבינים כי הדבר המרכזי שיש לטפל בו הוא התעסוקה. חשיבותו מתבטאת בתקציבים שהועברו לסיוע למובטלים ובהשקעה במחקר ופיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully