וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי של ארה"ב לשעבר: אנחנו עלולים לאבד את דירוג האשראי המושלם

מאת רונית דומקה

14.5.2009 / 13:47

תחזית הגירעון התקציבי של ארה"ב הועלתה ל-1.84 טריליון דולר; מחיר הביטוח לאג"ח של ממשלת ארה"ב עלה



>> ארה"ב עלולה לאבד את דירוג ה-AAA המושלם שלה, אם לא תתחיל לארגן את כלכלתה כראוי - כך אמר החשב הכללי של ארה"ב לשעבר, דיוויד ווקר. הגירעון התקציבי של ארה"ב צפוי לתפוח לכ-2 טריליון דולר ב-2009 בשל הגידול העצום בהוצאות הממשל עקב המשבר.



ווקר, שהיה החשב הכללי ב-2008-1998 כתב את הדברים במאמר לעיתון "פייננשל טיימס". במאמרו התייחס ווקר לאזהרתה של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס לפני כשנתיים לגבי הוצאותיו המנופחות של הממשל האמריקאי על שירותי הבריאות והביטוח הלאומי.

"כל הסימנים מצביעים כי אנו נמצאים כיום במצב גרוע יותר וכי הביטחון ביכולתה של ארה"ב לשלוט בכלכלתה נשחק", אמר ווקר, המשמש כיום מנכ"ל קרן פיטר ג'י פטרסון לאחריות פיסקלית.



דירוג האשראי של ממשלת ארה"ב היה AAA מאז 1917, אך כעת, לדברי ווקר, לא ברור כמה זמן עוד תוכל לשמור עליו. ממשלת ארה"ב אישרה חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של כ-900 מיליארד דולר לאחר כניסתו של ברק אובמה לבית הלבן, במאמץ לבלום את המשבר הכלכלי. בנוסף נאלץ הממשל לסייע למגזר הפיננסי ותעשיות אחרות, והזרים מאות מיליארדי דולרים לחילוץ את הבנקים ויצרניות הרכב.



הגירעון התקציבי החל להתרחב בתחילת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש, לאחר שממשל קלינטון הסתיים בעודף תקציבי גדול. בוש הנהיג הורדות מסים גדולות והגדיל את התקציב הביטחוני בגלל המלחמה בעיראק. המשבר הכלכלי שפרץ בתום כהונתו אילץ את הממשל הבא להמשיך לנהל תקציב גירעוני ואף להגדילו. המאמץ לממן את רפורמת הבריאות שמתוכננת על ידי אובמה זכה השבוע לעידוד מצד תעשיית שירותי הבריאות, שהבטיחה לקצץ עלויות בהיקף של 2 טריליון דולר ב-10 השנים הבאות.



הבית הלבן הגדיל את תחזית הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב לשנת התקציב הנוכחית, המסתיימת בסוף ספטמבר, ב-89 מיליארד דולר. התחזית החדשה צופה גירעון שנתי של 1.84 טריליון דולר, או 12.9% מהתמ"ג. תחזית הגירעון לשנת התקציב הבאה גדלה ל-1.26 טריליון דולר, או 8.5% מהתמ"ג. כמו כן נרשם גירעון של 20.9 מיליארד דולר באפריל - הגירעון הראשון באפריל מאז 1983.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully