וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: מנהל חלומות

מאת קינן ראובני

14.5.2009 / 13:47

הספר "מה החלום שלך?" של מתיו קלי מציע פתרון פשוט לבעיית היעדר המחויבות של העובדים לארגון - מנהל חלומות שמקשיב להם ועוזר להגשימם



תעשיין הרכב האמריקאי הנרי פורד ערך פעם סיור לאורחים במפעל שלו ובמשרדיו. בעוד הם חולפים על פני אחד החדרים, ראו גבר יושב כשעיניו עצומות ורגליו מונחות על השולחן. האורחים שאלו את פורד למה הוא לא מוטרד מהעובדה שהאיש ישן בעבודה. פורד השיב שהאיש לא ישן, אלא חולם. "ולא אכפת לך?", הם שאלו. "לא", השיב פורד. "הוא פשוט עושה את עבודתו. האיש הזה המציא את המנוע בעל שש הבוכנות ואת בלמי הדיסק. תפקידו לחלום על דברים שבעיני האחרים הם בלתי אפשריים".



תתחילו לחלום - זה גם המסר של הסופר והיועץ הארגוני מתיו קלי בספרו "מה החלום שלך?" שבו הוא מנסה לתת פתרונות לחוסר המחויבות של העובדים לארגון ולתחלופת העובדים הגבוהה, בעיות שמהן סובלות חברות רבות. הפתרון של קלי פשוט לכאורה: אין צורך להעלות את המשכורת כדי לקבל עובדים מרוצים ומחויבים, אלא פשוט להקשיב להם, או ליתר דיוק: להקשיב לחלומות שלהם. ראו מה הם צריכים ורוצים, ועזרו להם להשיג זאת.

כאן משתלבים הגישה המהפכנית של קלי והרעיון המרכזי שלו: צרו בכל ארגון "מנהל חלומות", שתפקידו להאזין לחלומות העובדים ולעזור להם לבנות תוכנית כלכלית שתסייע להגשים את מאוויהם.



קלי מתאר חברה פיקטיווית לשירותי ניקיון, הסובלת משיעור תחלופה גבוה של עובדים. בניסיון למצוא פתרונות לבעיה, מציע אחד המנהלים בחברה את רעיון מנהל החלומות - שילוב של מאמן אישי ויועץ פיננסי - אך בעל החברה כמעט מתפלץ למשמע הרעיון. "אם נעזור לעובדים שלנו להתגבר על הייאוש השקט של ההישרדות לשמה, נלמד אותם שוב לחלום ונעזור להם להגשים את חלומותיהם - נצליח להשיג נאמנות ומסירות בלתי רגילות", אומר המנהל לבעל החברה. "אחר כך הם יביאו לעבודה את ההתלהבות ואת המרץ שהחלומות מעוררים בהם".



"אם תעשה מה שעשית תמיד, תקבל מה שקיבלת תמיד", מצטט קלי את פו הדב הנצחי.



בעל החברה השתכנע לבסוף. בתחילה העובדים חששו לפתוח את סוגר לבם בפני מנהל החלומות, אך לאחר שהגשימו כמה חלומות כמו רכישת דירה וטיול לחו"ל, החליטה החברה לשכור עוד כמה מנהלי חלומות כדי לענות על הביקוש האדיר של העובדים לתוכנית. כך נהפכו העובדים לאסירי תודה ונשארו מחויבים, בעיית התחלופה נפתרה, פריון העבודה עלה, לקוחות חדשים הצטרפו ומחפשי עבודה הידפקו על דלתות החברה.



המסקנה של קלי לכאורה מובנת מאליה - אנשים מוכנים לעשות הרבה מאוד כשהם מרגישים שמעריכים אותם באמת, ואם אתה דואג להם - הם ידאגו לך. לא צריך להעניק העלאה במשכורת, בונוסים או אופציות - פשוט להקשיב לחלומות של העובדים ולנסות לעזור להם להתקדם בחיים. ספק אם בימי משבר גלובלי יאמצו חברות רבות את המודל בעוד הן נאלצות לקצץ כל דבר שזז, אבל כשהשוק יחזור לשפיות, אולי אז, אפשר ורצוי להתחיל לחלום. שם אפילו השמים הם לא הגבול.



מה החלום שלך?, מתיו קלי, מטר והמי"ל, 128 עמודים, 89 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully