וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בקיבוץ: בחודשים האחרונים פוטרו מעבודתם למעלה מ-700 חברי קיבוצים

עמירם כהן

14.5.2009 / 13:54

מצבת כוח האדם במרכז התנועה הקיבוצית בתל אביב קוצצה ב-15% - קיצוץ נוסף צפוי במהלך השנה



למעלה מ-700 חברי קיבוצים פוטרו בחודשים האחרונים מעבודתם מחוץ לקיבוץ ובקיבוציהם, כך עולה מנתונים שפורסמו במקומון "הדף הירוק". 450 מהמפוטרים נרשמו כמחפשי עבודה במדור "דרושים" שנפתח לאחרונה באתר האינטרנט של התנועה הקיבוצית.



בתוך כך, נמסר כי הקיצוצים הגיעו גם למרכז התנועה הקיבוצית בתל אביב המעסיק כ-70 עובדים. מראשית השנה צומצמה מצבת העובדים במרכז ב-11 (15%) והצמצומים ימשכו גם בחודשים הקרובים לפי הצורך.



הנהלת מרכז התנועה הקיבוצית אינה מפטרת עובדים, אך נוקטת בצמצום מספר המועסקים בכך שהיא אינה מחדשת את העסקתם של עובדים שתקופת העסקתם (4 שנים בדרך כלל) הסתיימה או בעובדים ותיקים שזכאים לפנסיה מקיבוציהם.



דובר התנועה הקיבוצית מסר בתגובה כי אין פגיעה ממשית בנושאים בהם עסקו העובדים הללו, מאחר שהטיפול עבר לעובדים אחרים או למחלקות אחרות במרכז, כחלק ממהלכי ההתייעלות בהם נוקטת התנועה הקיבוצית. עוד אמר כי הצמצומים בדרך זו יימשכו כדי למנוע פגיעה בעובדים שלא סיימו את תקופת העסקתם.



במסגרת צעדי ההתייעלות והצמצומים בהם נוקטת התנועה הקיבוצית, אושר למרכז התנועה תקציב פעילות של 12 מיליון שקל שמשמעו קיצוץ של 6 מיליון שקל (33%) לעומת תקציב 2008.



מנהל אגף ככללה בתנועה, דורון סט, אמר כי יידרש קיצוץ נוסף מפני שהתנועה הקיבוצית צברה גירעון של 10 מיליון שקל שעלייה לכסותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully