וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום בהוצאות המימון והטבת מס עזרו לטאואר לצמצמם את ההפסד הנקי ב-2 מיליון דולר ל-27.6 מיליון דולר

שמואל שוסטר

14.5.2009 / 13:58

האיחוד עם תוצאות ג'אז הקפיץ ההפסד הגולמי ב-58% ל-16.8 מ' ד'; ההפסד התפעולי זינק ב-30% ל-27.9 מ' ד'



תקופה לא פשוטה עוברת על טאואר. הירידה העולמית בביקושים לשבבים מקשה על יצרניות השבבים כולן, אך טאואר, שכבר שנים כורעת תחת נטל חובות העבר ועלויות הייצור הגבוהות בישראל - סובלת שבעתיים.



מזה תקופה ארוכה פועלת החברה במטרה להתייעל ולחזור לרווחיות. בכדי לעשות זאת פיטרה החברה מאות עובדים בכמה גלי פיטורים וקיצצה בתנאי העבודה של מרבית העובדים שנותרו. הצמצומים הללו, יחד עם מהלכים נוספים לשינוי מבנה ההון שביצעה ברבעונים הקודמים, איפשרו לחברה לצמצם את ההפסד הנקי בכ-2 מיליון דולר ל-27.6 מיליון דולר. עם זאת הנתון הזה אינו מתאר את התמונה המלאה.



בשורה העליונה הציגה החברה גידול קל בהכנסות ל-58.1 מיליון דולר, זאת בהשוואה להכנסות של 57.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. עם זאת, הצמיחה בהכנסות לא הייתה הסיבה לשיפור בשורה התחתונה של טאואר, שכן בעקבות איחוד התוצאות עם אלו של ג'אז זינקה עלות המכר ב-10% והביאה את החברה לרשום גידול חד של 58% בהפסד הגולמי ל-16.8 מיליון דולר.



הזינוק החד בהפסד הגולמי הביא את טאואר לרשום גם גידול של 30% בהפסד התפעולי שטיפס ל-27.9 מיליון דולר. מה שמיתן בסופו של דבר את הפגיעה בשורה התחתונה היה ירידה חדה בהוצאות המימון שצנחו ל-980 אלף דולר לעומת 7.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008 ואיפשרו לחברה להקטין במקצת את ההפסד הנקי.



נקודות האור בדו"חות הגיעו בצורה של תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, זה הרבעון העשירי ברציפות, וחיסכון של 80 מיליון דולר בעקבות תוכנית ההתייעלות שבאה בעקבות המיזוג עם ג'אז, שהתבצע בספטמבר האחרון.



בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדי החברה ולהנהלה הצליחה טאואר לרשום רווח נקי של 4 מיליון דולר. במהלך הרבעון נרשמה ירידה של 19 מיליון דולר במכירות אך היא קוזזה בשל עלייה של 10% במחירי המכירה של מוצרים ייחודים בתחום.



ראסל אלאוונגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר כי "הסינרגיות וההתייעלויות התפעוליות שביצענו בזכות המיזוג המחודש עם חברת ג'אז איפשרו לנו להשלים את הרבעון הנוכחי עם ביצועים זהים מבחינת תזרים המזומנים שלנו מפעילות שוטפת ו-EBITDA בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2008, וזאת למרות ירידה של 25% במכירות החברה". לדבריו, "על אף שהמכירות הושפעו מהמשבר הכלכלי העולמי, המכירות שלנו ירדו ב-40% פחות מאשר הירידה המשוקללת הממוצעת בתעשייה וזאת הודות להתמקדותנו במוצרים ושירותים ייחודיים".



אמיר אלשטיין, יו"ר דירקטוריון טאואר, מסר כי "האסטרטגיה שלנו לחזק את רווחיות החברה, תוך התמקדות בשווקים ומוצרים ייחודיים, אכן מביאה לתוצאות להן קיווינו, גם בסביבה המאתגרת בה אנו נמצאים כיום. כתוצאה מכך, על-אף היותנו זהירים, אנו אופטימיים מאוד שנוכל להשיג צמיחה משמעותית".



כחלק מנסיונות ההתייעלות של טאואר, חתמה יצרנית השבבים על חוזה שירות ל-5 שנים עם אפלייד מטריאלס במסגרתו תתחזק אפלייד מטריאלס את הציוד לעיבוד שבבים מתוצרתה שממוקם במפעלי טאואר במהלך שצפוי לחסוך לחברה כ-10 מיליון דולר בשנה. בנוסף קיצרה טאואר את שבוע העבודה של עובדיה, מלבד עובדי הייצור שמועסקים במשמרות (המהווים כמחצית מ-1,000 העובדים בחברה), והעבירה אותם לשבוע עבודה של 4 ימים, תוך הקטנת שכר הבסיס שלהם בשיעור של כ-20%.



חדשות טובות בכל זאת קיבלה טאואר עם הודעתה של בורסת נאסד"ק ובורסות המשנה שלה על כוונתן להאריך את ההקפאה של אכיפת כלל מחיר המינימום הנדרש למסחר, עד ל-19 ביולי. ההקפאה, שהחלה באוקטובר 2008, הייתה אמורה להסתיים ב-20 באפריל ודחייתה מעניקה מרווח נשימה נוסף לחברה, במהלכו תמשיך המניה להיסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully