וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח של לידר: על הדירקטורים חובה לדאוג שבעלי השליטה ישיבו את הדיווידנדים לכיסוי החוב

אתי אפללו

14.5.2009 / 14:30

מחזיקי איגרות החוב של לידר הודיעו כי בכוונתם להתנגד לכל הסדר שמשמעותו דחיית תשלומים



מחזיקי איגרות החוב של לידר השקעות, באמצעות בא כוחם עו"ד גיא גיסין, שלחו אתמול מכתב לדירקטורים של לידר, ובו דרשו לפעול על מנת לדאוג שבעלי השליטה בחברה ונושאי המשרה שלה ישיבו לחברה סכומים לחברה דיוידנדים ושכר שקיבלו בהיקף שיספיק לכל הפחות לעמידת החברה במלוא התחייבויותיה למחזיקי האג"ח.



מחזיקי איגרות החוב יתכנסו לאסיפה ביום א' הקרוב, והם הודיעו כי בכוונתם להתנגד לכל הסדר שמשמעותו דחיית תשלומים או מהלך אחר הפוגע בזכויות מחזיקי האג"ח. במכתבם מציינים מחזיקי איגרות החוב שורה של טענות כנגד התנהלות החברה. הם מציינים כי בין השנים 2006-2008, הציגה החברה הפסד של 236 מליון שקל, ובמקביל חילקה דיוידנדים של 94 מליון שקל.



בשנת 2008 השקיעה החברה כ-40 מליון שקל ברכישות עצמיות של אג"ח של החברה או חברות מוחוזקות. הוצאות שכר, דמי ניהול ושכר דירקטורים בין השנים 2006-2008 עמדו על 180 מליון שקל. מחזיקי האג"ח מציינים כי מדובר בביצוע תשלומים בהיקפים מאסיוויים לבעלי המניות.



בעלי האג"ח מציינים עוד כי לפני חמישה שבועות בלבד פירסם הדירקטוריון בדו"חות הכספיים הערה לפיה: "להערכת דירקטוריון החברה אין חשש סביר שהתאגיד לא יעמוד בהתחייבויותיו הקיימות והצפויות בהגיע מועד קיומן". עם זאת, חמישה שבועות לאחר מכן, מסתבר שהמצב שונה בתכלית.



בנוסף ציינו כי החברה לא פרסמה דו"חות תזרים מזומנים חזוי ביחד עם הדו"חות הכספיים - דבר שמנע ממחזיקי איגרות החוב את האפשרות להבחין מבעוד מועד בספק ביכולת החברה לקיים את ההתחיבויותיה.



מחזיקי האג"ח מציינים כי "יהיה זה למעלה מהצורך לפרט את האחריות האישית של בעלי שליטה, נושאי משרה ודירקטורים לפעולות ודיווחים שניתנו על ידי החברה", וציינו כי לאור התנהלות החברה, על כל הדירקטורים לנקוט באופן מידי בפעולות הדרושות על מנת שבעלי השליטה ונושאי המשרה ישיבו לחברה סכומים שנמשכו על ידם, בהיקף שיספיק לשם עמידת החברה בהתחייבויות. המכתב נשלח לחברה - לידר אחזקות, ליצחק שרם ויאיר פודים, לנאמן דיסקונט נאמנויות, ולדירקטורים רובין צמרמן, אמיר גבע, כווה שכטר, מרדכי ביגניץ, מאיר שני וכתריאל דן לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully