וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רנוי: "מעולם לא התנהלו חקירות נגדי ומעולם לא ישבתי בכלא"

עמית בן-ארויה

14.5.2009 / 14:27

גד זאבי וצ'רנוי מואשמים כי רכשו 20% ממניות בזק ב-99', תוך הסתרת חלקו של צ'רנוי ברכישה ממשרד התקשורת



"מעולם לא התנהלו חקירות נגדי ומעולם לא ישבתי בכלא. פתאום בישראל נודע לי על חשדות ואני מקבל מסמכים בעניין", כך העיד היום מיכאל צ'רנוי, הנאשם בפרשת מניות בזק. דבריו נאמרו אגב התייחסותו ליחסו לאופי העסקה שעשה עם גד זאבי.



זאבי וצ'רנוי מואשמים כי רכשו כ-20% ממניות בזק ב-99' מחברת כייבל אנד ויירלס, תוך הסתרת חלקו של צ'רנוי ברכישה ממשרד התקשורת. לצורך הרכישה קיבל זאבי אשראי של 643 מיליון דולר מקונסורציום בנקים בראשות הבנק הבינלאומי, בתמורה לשעבוד המניות ולערבות בנקאית של צ'רנוי, באמצעות בנק פיבי שווייץ, בסך 143 מיליון דולר.



לגישת המדינה, השותפות של צ'רנוי הוסתרה מתוך חשש שלא יקבל היתר של משרד התקשורת לרכישת המניות וכמו כן לא היו הבנקים מאשרים את ההלוואה. הנאשמים האחרים בפרשה הם זאב רום - יד ימינו של צ'רנוי, וכן עו"ד מיכאל קומיסר, שייצג את זאבי בעסקה.



העדות היום התמקדה בהאזנות הסתר של צ'רנוי. בהאזנה לשיחה בין רום, דודי אפל וצ'רנוי בסוף שנת 2000 נשמע צ'רנוי אומר, "בו ניגש בחוצפה לוועדה ונודיע שאני רוצה לקנות 5 אחוז ממניות בזק". אפל אמר, "צריך אישור מיוחד, זה לא כמו נניח שאתה רוצה לקנות כבלים או דברים כאלה. בזק הם היחידים שצריכים אישור מיוחד". צ'רנוי אישר את הדברים. באותה האזנה נשמע צ'רנוי אומר שגם מולדימיר גוסינסקי ניסו למנוע מלהחזיק במניות 'מעריב', אך בסוף של דבר, דרך בית משפט, הוסכם שהוא יוכל להחזיק בהן. היום בבית המשפט התייחס לכך צ'רנוי באומרו כי "אני רואה את המקרה של גוסינסקי, והוא קיבל היתר לרכוש מניות ב'מעריב'. שמועות לא מתקבלות בבית משפט, אני בטוח".



לגישת צ'רנוי, תקופה ארוכה לא היה מודע לכך שיש חשדות לפלילים נגדו. "הייתי בחו"ל ולא ידעתי על השמועות שהיו כאן. אני בטוח שהייתי מקבל את ההיתר (ממשרד התקשורת) אם הייתי הולך לקבל אותו. באותו זמן לא רציתי לקבל היתר, כי היה לי משהו יותר טוב מיחסי שותפות (עם זאבי). הבנתי שמפיצים שמועות לגבי. והמפיץ הוא מדינת ישראל וכל רשויות החוק. אני נתתי פקודה לעורכי הדין להתמקד בכך", אמר.



"האם לפני חתימת העסקה, רום אמר לך משהו על חשדות לקשרים עם המאפיה?", הקשה סניגורו עו"ד יעקב וינרוט. "שום דבר", ענה צ'רנוי. כמו בישיבות הקודמות, הוא חזר והדגיש כי חתימתו על ההסכם עם זאבי היתה בעצת עורכי דינו. "האם הם אמרו לך שיש סיכון משפטי?", נשאל וינרוט. "באופן חד משמעי הם אמרו שאין שום סיכון משפטי להיכנס לעסקה", השיב צ'רנוי.



בשלב כלשהו התפרץ צ'רנוי ואמר: "אני לא מבין איך אפשר להאשים אותי שהסתרתי או התכוונתי להסתיר. כבר שלושה ימים אני מעיד עם ציטוטים והקלטות".



צ'רנוי מיוצג על ידי עוה"ד יעקב וינרוט וירון קוסטליץ, זאבי מיוצג על ידי עוה"ד נוית נגב וגיורא אדרת, רום על ידי עוה"ד נבות תל-צור ודורון טאובמן. עו"ד מיכאל קומיסר מיוצג על ידי עוה"ד דוד ליבאי ודפנה ליבאי. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מיוצגת על ידי עוה"ד מיכל סייבל-דראל ותמר רוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully