וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל חמור במשרד החינוך הביא לאי הכרה בתארים שלישיים של סטודנטים שלמדו בחו"ל

עמית בן-ארויה

14.5.2009 / 14:31

הגוף להערכת תארים אקדמיים מחו"ל הודה כי אחד המראיינים של הסטודנטים לא עמד בקריטריונים של כללי ההערכה



כשל חמור במשרד החינוך הביא לאי הכרה בתארים שלישיים של סטודנטים שלמדו בחו"ל: הגוף להערכת תארים אקדמיים ודיפלומות מחו"ל הודה באחרונה כי אחד המראיינים של הסטודנטים לא עמד בקריטריונים של כללי ההערכה. לפיכך הוחלט שבתשעה מקרים יועברו עבודות הדוקטורט למעריך נוסף.



התקלה הלא נעימה נחשפה דרך עתירה לבג"ץ של אחת הסטודנטיות שלמדה תזונה וקידום הבריאות באנגליה. העותרת סיימה תואר שלישי באוניברסיטת רסקין שנחשבת, לפחות לפי העתירה, כמובילה במזרח המדינה ולומדים בה כ-40 אלף סטודנטים. לטענתה, היא וידאה לפני שהחלה ללמוד כי משרד החינוך אכן מכיר בתארים מאוניברסיטה זו.



בשלהי 2007 הגישה העותרת בפעם הראשונה בקשה לאימות התואר בישראל. לאחר כמה חודשים הגיעה לפגישה עם וועדה בה חברים שני אנשי אקדמיה שהתברר שאינם מומחים בתחומה. אלה סברו שעבודתה אינה שקולה לתואר דוקטור בישראל.



העותרת, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך והדס אורבך-כתר, כתבה בעתירתה המנומקת והמפורטת לבג"ץ כי גישת משרד החינוך היא אבסורדית: מחד גיסא, הוא אינו מכיר בדוקטורט לצורכי דירוג ושכר, ומאידך גיסא מכיר המשרד בתואר מבחינה אקדמית. בעתירה נדרש בית המשפט להורות על ביטול החלטת הוועדה. באופן ספציפי הדגימה את סוג השאלות שנשאלה כדי להוכיח שהמראיינים לא הבינו את המתודולוגיה של עבודת המחקר שלה.



באחרונה הגיש משרד החינוך באמצעות פרקליטות המדינה, הודעה מפתיעה לבג"ץ. מבדיקת המשרד עלה כי אחד המומחים שריאיינו את העותרת לצורך הערכת התואר אינו עומד בקריטריונים שנקבעו בכללי ההערכה. לפיכך הוחלט להעביר את עבודת הדוקטורט למעריך שלישי. זה מצא כי עבודתה שקולה לתואר דוקטור בישראל ותוארה הוכר לצורכי שכר ודירוג. עוד הודה המשרד כי בשמונה מקרים נוספים התגלה כי המומחה לא עמד בקריטריונים וחוות דעתו בוטלו והעבודות נשלחו למעריך נוסף.



(בגץ 1701)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully