וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בהוצאות התפעול סייע לריטליקס לעבור מהפסד תפעולי של 879 א' ד' לרווח תפעולי של 3.4 מ' ד'

ניר צליק

14.5.2009 / 15:27

עם זאת, הוצאות מימון של 3.6 מיליון דולר מנעו מהשיפור להגיע לשורה התחתונה



"תוצאות הרבעון הראשון של 2009 משקפות את החולשה שהיתה צפויה בתנאי השוק אותם הדגשנו בתחילת השנה", אמר בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס. ואכן, החברה רשמה האטה בעסקיה בשורה העליונה, אך בשורה התחתונה, בעקבות ירידה משמעותית בהוצאות התפעול, הצליחה לצמצם את הפגיעה. בנוסף, ללא הוצאות מימון גבוהות שרשמה החברה בגין עסקאות גידור, השורה התחתונה היתה מרשימה אף יותר.



הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-46.9 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת הכנסות של 53.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.



הרווח הגולמי של החברה ירד מ-22.2 מיליון דולר ל-20.6 מיליון דולר, ירידה של 7.3%. בעקבות שיפור היעילות בחברה, עלה שיעור הרווח הגולמי של החברה מ-41.1% ברבעון המקביל לשיעור רווח גולמי של 43.8% ברבעון הנוכחי.



הוצאות התפעול של ריטליקס, שירדו ב-25.7%, מ-23.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-17.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי סייעו לחברה לעבור מהפסד תפעולי של 879 אלף דולר לרווח תפעולי של 3.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. חלק מהירידה בהוצאות התפעול נובע מכך שהחברה פיטרה במהלך השנה האחרונה כ-200 עובדים. ככל הנראה, על פי דבריו של בארי שקד, מנכ"ל החברה, פיטרה החברה עובדים נוספים: "המשכנו את מהלכי ההתייעלות וצמצום הוצאות התפעול, כולל הפחתה נוספת במספר העובדים".



הוצאות מימון של 3.6 מיליון דולר הנובעות מהוצאות הקשורות לעסקאות הגנה במטבע חוץ, פגעו בשורה התחתונה של החברה, שהסתכמה בהפסד נקי של 260 אלף דולר או סנט אחד בהשוואה להפסד נקי של 540 אלף דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות בגין תגמולי אופציות, עמד הרווח הנקי על 750 אלף דולר או 4 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 1.2 מיליון דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל.



שקד חזר על תחזית החברה לשנת 2009: "אנו משמרים את תחזיתנו השמרנית בנוגע לשנת 2009 בה אנו נתמקד במילוי צרכי לקוחותינו ותמיכה בתוכנית הנוכחית לצד ניהול מבנה ההוצאות שלנו. אנו ממשיכים להאמין כי עובדה זו תאפשר לריטליקס להגדיל את הכנסותיה תוך שיפור הרווחיות במקרה בו הכלכלה תתרומם בהמשך השנה". החברה ממשיכה להעריך כי ההכנסות בשנת 2009 ינועו בין 180 ל-200 מיליון דולר, הרווח הנקי יעמוד על 6-1 מיליון דולר והרווח הנקי בניכוי הוצאות חד פעמיות ובניכוי הוצאות בגין אופציות יהיה 11-5 מיליון דולר.





בחודשים האחרונים עלה שמה של ריטליקס לכותרות על רקע מאבקי השליטה שהתרחשו בחברה. כעת, סמוכות על שולחנו של דירקטוריון החברה מספר הצעות לרכישת החברה ובנוסף הצעה של קבוצה של יוצאי אמדוקס להשקעה אסטרטגית בחברה, כאשר לבדיקת ההצעות ביקשה החברה ייעוץ מאופנהיימר. הצעות אלו סייעו למחיר המניה בחודשים האחרונים, והיא נסחרת כעת לפי מחיר של 8.64 דולרים למניה, המשקפים לחברה שווי של כ-176 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully