וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏‏‏איגודי הספורט נגד החלטת מועצת הכבלים והלווין בעניין ביטול השידורים הישירים בערוץ 5+LIVE

אופיר בר-זהר

14.5.2009 / 15:33

מועצת הכבלים והלוויין קבעה כי לא ניתן להמשיך ולשדר בערוץ חמש פלוס לייב שידורים ישירים



עשרה מאיגודי הספורט הישראלי שביניהם איגוד הכדורסל, איגוד הכדוריד, איגוד הטניס ואיגוד השחייה, העבירו מכתב אל שר התקשורת ואל שרת התרבות והספורט בבקשה למנוע את כניסתה לתוקף של החלטת מועצת הכבלים והלוויין בעניין שידורי הספורט. החלטה זו, אשר עתידה להיכנס לתוקף ביולי הקרוב קובעת כי לא ניתן להמשיך ולשדר בערוץ חמש פלוס לייב שידורים ישירים.



בערוץ הספורט טוענים כי ההחלטה תביא לירידה משמעותית של השידורים החיים בכל ערוצי הספורט. במכתב מציינים האיגודים כי "מדובר בהחלטה שצפויה לפגוע באופן אנוש בספורט הישראלי ועל כן אנו פונים, בתקווה כי תמנעו את כניסתה לתוקף. מאחר שערוץ הספורט הינו הגורם המשמעותי והמרכזי בשוק שידורי ענפי הספורט הישראלי, כאשר במקרים רבים הוא אף גורם השידור הטלוויזיוני היחיד שמביע עניין בשידור תחרויות ישראליות - הרי שכל החלטה הפוגעת בערוץ הספורט צפויה לפגוע בנו באופן ישיר ודרמטי. על כן, מדובר בהחלטה שהשלכותיה לא רק על תחום הטלוויזיה אלא גם על ענפי הספורט הישראליים הינן מרחיקות לכת, והיא צפויה להזיק לספורט הישראלי באופן משמעותי".



במכתבם מסבירים ראשי האיגודים כי החשיבות הנודעת לשידורים הישירים בטלוויזיה הינה נכס עבורם גם בהיבט הכלכלי הואיל והם מאפשרים גיוס מימון לקבוצות ולאיגודים באמצעות הכנסות מנותני חסות ומפרסמים, אשר עבורם החשיפה הטלוויזיונית היא קריטית, וכן, הכנסות נוספות הנגזרות מעצם השידורים הללו והחשיפה הציבורית: "אלא שבמקום לטפח ולקדם את שידורי הספורט הישראלי בערוצי הספורט, החלטת מועצת הכבלים והלווין מטילה מגבלות חמורות על ערוץ הספורט באופן שצפוי לצמצם באופן ניכר את היקף השידורים בערוץ הספורט, לרבות שידורי הספורט הישראלי".



בסיום מכתבם מבקשים חברי האיגודים מהשרים לפעול באופן מיידי לשינוי הגזרה: "אנו פונים אליך בבקשה להתערב באופן מיידי בהחלטה, ולמנוע את כניסתה לתוקף. אנו משוכנעים כי במידה וההחלטה אכן תיכנס לתוקף הרי שהיא תפגע באופן אנוש בענפי הספורט הישראלי".



תגובת ניצן חן יו"ר מועצה הכבלים והלוויין: "כאשר ערוץ 5+ החל שידוריו ב-2001, עמדת המועצה ביחס לערוצי ספורט בתשלום הייתה כי אין להתערב בתכניו ובלבד שחבילת הבסיס תכלול מפרט מוגדר (כמותית ואיכותית) של תכני ספורט.



בחודש ינואר 2007 אישרה המועצה לשידורי כבלים ולוויין ארבעה ערוצי ספורט בתשלום. ערוצים ספורט 1 ו-ספורט 1 של צ'רלטון (הערוצים החליפו את השידורים בשיטת "תשלום לפי צפייה") וערוצים "ניוז" (ערוץ שאמור היה להתמקד בשידורי חדשות ושינה את שמו ל"לייב" לאחר מכן) ו"קלאסיק" (ערוץ שמתמקד בשידורי קלאסיקות מעולם הספורט ושינה את שמו ל"גולד" לאחר מכן).



בד בבד עם אישור הערוצים עיבתה המועצה את מפרט התכנים אותם יש לשדר בחבילת הבסיס כתנאי לשידור הערוצים הנוספים.



לאחר עליית הערוצים החדשים, תכנים אשר שודרו בעבר בערוצים קיימים שודרו גם בערוצי לייב. המועצה מצאה את עצמה במירוץ תמידי למנוע העברת תכנים לערוצים בתשלום.



כתוצאה מכך, נקטה המועצה בפעולות מיידיות להפסקת הזליגה, ופתחה במהלך הסדרתי כולל של שידור אירועי ספורט חיים.



בהעדר מנגנון פשוט והרמטי למניעת זליגת תכנים ולמניעת העברתם של תכנים אטרקטיוויים לערוצים החדשים בתשלום, ומתוך רצון לרכז את אירועי הספורט בארבעה ערוצים בלבד (ולמנוע את הצורך לרכוש שישה ערוצי ספורט המשדרים אירועים חיים), לאחר שהמועצה פרסמה 3 שימועים ציבוריים בנושא, החליטה המועצה ביום 18 לנובמבר 2009 כי אירועי ספורט חיים מענפי ספורט מרכזיים (כדורגל, כדורסל וטניס) ישודרו בארבעה ערוצים בלבד. משמעות ההחלטה היא כי בערוץ "לייב" לא ניתן יהיה לשדר אירועים חיים אלא אם כן ישודרו בערוצים 5 ו-5+ אירועים חיים, אטרקטיוויים יותר (ההחלטה מונה מספר מפעלים חריגים אשר אירועים חיים מתוכם ניתן יהיה לשדר בערוץ "לייב" גם כאשר לא משודרים אירועים חיים במקביל בערוצים 5 ו-5+).



על מנת להפעיל על המועצה לחצים פסולים, ובהכירו את רגישות המועצה לענפי ספורט ישראליים, החליט ערוץ הספורט לבטל שידורם של מפעלי ספורט ישראליים בטענה שאובדן ההכנסות הצפוי כתוצאה מהפגיעה בערוץ "לייב" אינה מאפשרת לערוץ הספורט להמשיך ולשדרם. לא טובת מפעלי הספורט הישראלי עומד לנגד עיניו של ערוץ הספורט בקמפיין המתוזמן שיזם נגד החלטת המועצה אלא ברצונו לגרום לציבור צופי הספורט לרכוש בניגוד לרצונם ערוצי ספורט נוספים בתשלום. יצויין כי במקרים רבים מפעלי ספורט ישראלים אלה ששילמו לערוץ הספורט כדי שישדרם נדחו על ידו לפתע פתאום והכל כדי לעורר זעם ציבורי כלפי המועצה.



מועצת הכבלים והלווין שתפקידה לשמור על האינטרס הציבורי, לא תיכנע ללחצים של גופים אינטרסנטים שכל תכליתם להוציא כספים מציבור אוהדי הספורט בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully