וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון הבורסה הולך לקראת החברות הקטנות: דוחה הבחינה הקרובה לעמידה בכללי השימור

יובל מעוז

14.5.2009 / 15:29

לפי בדיקה מדגמית 112 חברות אינן עומדות בכללים; הבורסה דחתה את מבחן השימור לחברות עד ינואר 2010



דירקטוריון הבורסה החליט היום לדחות את הבחינה הקרובה של עמידת החברות בכללי השימור, המיועדת ליולי הקרוב. בכדי להיסחר בבורסה על החברות לעמוד בבחינה של שווי ושיעור החזקות הציבור ושל ההון העצמי בחברות. בחינה זו תידחה מיולי הקרוב לתאריך אחרי סוף הרבעון הרביעי של 2009, לינואר 2010. לאור ההחלטה, לא ישלחו התראות לחברות שלא יעמדו בדרישות על פי הנתונים למחצית 2009. החברות שקיבלו התראה ביולי 2008 לא יועברו לרשימת השימור עד לבדיקת הנתונים בבחינה הבאה.



דירקטוריון הבורסה החליט בנובמבר על הוראת שעה בעניין כללי השימור בעקבות המשבר הכלכלי. בהוראה שפורסמה אז צוין כי בינואר השנה לא יישלחו התראות לחברות שאינן עומדות בדרישות כללי השימור, וחברות שכבר קיבלו התראות לא יועברו לרשימת השימור.



לקראת מועד הבחינה הקרוב של עמידת החברות בדרישות השימור בוצעה בחודש אפריל בדיקה מדגמית נוספת. מהבדיקה עולה כי 112 חברות אינן עומדות בכללי השימור, מהן 37 שכבר קבלו התראה לפי נתוני יוני 2008. לאור נתונים אלה ומאותם שיקולים שהיוו את הרקע להחלטה שהתקבלה בנובמבר האחרון, הוחלט לדחות את מועד הבחינה בחצי שנה נוספת.



רונית הראל בן-זאב, סמנכ"ל בכיר ומנהלת המחלקה הכלכלית, מסרה: "ההחלטה התקבלה לאור התמשכות המשבר הכלכלי והקושי של בחברות רבות לנקוט בצעדים להגדלת ההון והחזקות הציבור. הנושא ידון וייבחן שוב בחודש ינואר 2010, תוך תקווה כי המצב בשווקים ישתפר והחברות תוכלנה לפעול לשיפור נתוניהן".



המהלך של הבורסה מגיע כחלק מסדרת מהלכים שמבצעת הבורסה במשבר הפיננסי הנוכחי. לפי תקנות קודמות היה על החברות הציבוריות במדדים ת"א 100 להיות מוחזקות לפחות ב-25% על ידי הציבור. הבורסה הורידה את התנאי לאחזקה של 20% על ידי הציבור במטרה להביא לכך שהיקף החלפת המניות במדד יצמטמצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully