וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזיפורקס: אי הוודאות בנוגע לתקציב והמשך רכישות המט"ח של בנק ישראל מחזקים את הדולר

TheMarker

14.5.2009 / 15:40

לפי האנליסטים, היורו נחלש מול הדולר על רקע התגברות החששות מפני החרפת המשבר



אי הוודאות בנוגע לתקציב המדינה, לצד המשך רכישות המט"ח של בנק ישראל, מצליחים לחזק את הדולר - כך אומרים באיזיפורקס. הדולר התחזק אתמול מול השקל ופרץ את רמת ההתנגדות של 4.100. אמנם השער היציג עלה בצורה מינורית לרמה של 4.109, אולם ירידות השערים בוול סטריט והתחזקותו של הדולר הצליחו לחזק אותו מול השקל לעבר הרמה של 4.132.



המטבע האמריקאי אמנם נחלש בתחילת יום המסחר מול מרבית המטבעות העיקריים, עקב פרסומים בתקשורת שארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי AAA. אולם בהמשך היום, המסחר שינה כיוון והדולר התחזק מול מרבית המטבעות העיקריים.



האנליסטים אומרים כי נתון המכירות הקמעונאיות שהתפרסם יצא נמוך מהצפי המוקדם והגביר את הירידות בבורסות העולם, דבר שתרם לעלייה בביקושים לשטר הירוק וחיזק אותו. נתון המלאים העסקי יצא אף הוא נמוך מהצפי המוקדם, והמשיך לאותת למשקיעים להשקיע באלטרנטיבות מסחר הגנתיות. אמש פרסמה חברת המשכנתאות פרדי מק את תוצאותיה הכספיות שהצביעו על מצבה העגום, והחריפו את ירידות השערים ובקורלציה הופכית את הדולר, טוענים באיזיפורקס.



היורו נחלש מול הדולר על רקע התגברות החששות מפני החרפת המשבר, שגרם למשקיעים להעדיף ולמכור את היורו בעל הריבית הגבוהה, שנחשב למסוכן יותר. אמש פורסם נתון הייצור התעשייתי מתחת לצפי המוקדם והדבר תרם גם כן למומנטום השלילי על האירו, אומרים באיזיפורקס. היום לא צפויים להתפרסם נתונים כלכליים משמעותיים על כלכלת גוש האירו, ונראה כי התנודות בו יושפעו בעיקר מהנעשה במסחר בדולר.



גם הפאונד נחלש מול השטר הירוק. דו"ח האינפלציה הרבעוני שפורסם אמש, הצביע על מצבה הקודר של הכלכלה המקומית. מהדו"ח עולה כי תחזית האינפלציה בבריטניה תהיה נמוכה עד 2012, וגם נגיד הבנק המרכזי התבטא בנושא, ואמר כי האינפלציה תישאר מתחת לרף היעד של 2% בשלוש השנים הקרובות. האנליסטים מציינים כי הדבר החליש את הפאונד לאחר מספר ימים בהם צבר כוח מול הדולר.



האוזי נחלש מול הדולר על רקע התחדשות שנאת הסיכון, המלווה במכירת מטבעות בעלי ריבית גבוהה כמו השטר האוסטרלי, טוענים באיזיפורקס. נראה כי מלבד ירידות השערים בשווקים הפיננסים, גם הירידה במחירי הזהב תרמה לסנטימנט השלילי על האוזי, שכן אוסטרליה היא מדינה הנשענת על סחורות ומושפעת מהתנודות במחיריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully