וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכות המסחר: "חזרנו לימי מפא"י החשוכים"; נבקש צווי מניעה נגד החקיקה של עיני

חיים ביאור

14.5.2009 / 15:45

נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין: "החקיקה הזו תגרום לכך שעסקים לא ירצו לבוא לישראל"



נשיאות איגוד לשכות המסחר שהתכנסה אתמול בתל אביב לדיון "חירום", החליטה לבקש מבית המשפט להוציא צווי מניעה נגד תיקוני החקיקה שיזם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שתכליתם חיזוק העובדים מול המעסיקים. "החקיקה הזו תגרום לכך שעסקים לא ירצו לבוא לישראל. הם לא ירצו לפתוח כאן חברות בינלאומיות או נציגויות", טען נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין. "איזה עסק ירצה לבוא לארץ אם הוא יידע שיואשם בפלילים אם יפר איזה הסכם בתחום יחסי העבודה"?



לין עקץ את שיתוף הפעולה לה זוכה עיני מצד נשיא התעשיינים, שרגא ברוש. "יש פה כהות חושים. התרעתי על הנזק למעסיקים עקב תיקוני החוק של ההסתדרות בישיבת לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. יו"ר הלשכה, ברוש, הציע להקים ועדה בראשות שניים, שתנהל מו"מ עם עיני. הצעתי את עצמי, אבל אף אחד מיתר חברי הנשיאות לא היה מוכן להיות הנציג השני. התלות הזו בהסתדרות הפכה להיות מוחלטת, מנטאלית ונפשית. חזרנו לימי מפא"י החשוכים".



ישראלה שטיר, יו"ר חברת שטיר מערכות טענה בכינוס איגוד לשכות המסחר, שתיקוני החקיקה יפגעו ברוב העסקים. "הממשלה, שלה רוב לליכוד, מכרה הכל להסתדרות". לטענתה, תיקוני החקיקה "יחזרו כבומרנג נגד העובדים".



שמואל פרנקל, הבעלים של בית ההשקעות אפסילון, אמר בכינוס: "ראש הממשלה ושר האוצר הכריזו על מדיניות מוטת צמיחה, אבל הם נוקטים מדיניות הפוכה. במקום הורדת מיסים, הם מעלים מיסים. האבטלה תעבור בסוף השנה את קו ה-10% והאינפלציה תגדל ב-1.3%. נוצר אבסורד שבו עיני הרכיב ועיני יהיה זה שיפרק את הממשלה".



רם מנדל, מנכ"ל קו אופ, טען שהעלאת שיעור המע"מ על פירות וירקות תפגע ברשתות השיווק, שבהן תהיה ירידה בהיקף הקניה של מצרכים אלה, "אבל השווקים הפתוחים, שבחלק מהם המסחר הוא 'שחור', ישגשגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully