וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ג'וסלנד רמסה זכויותיו של זכיין ותפצה אותו ב-300 אלף שקל

מאת נורית רוט

14.5.2009 / 15:50

בית המשפט: זה הסכם שנוסח על ידי הנתבעת, שבו אין אפשרות שזו האחרונה תפר אותו"



>> חברת ילו קפ, בעלת רשת דוכני המיצים ג'וסלנד, תפצה זכיין שלה בכ-300 אלף שקל בגין הפרת הסכם והתנהגות בחוסר תום לב - כך קבע באחרונה בית משפט השלום בירושלים, שמתח ביקורת קשה על התנהלות הרשת. התובע, יואב אלגרבי, פנה לרשת ב-2006 בבקשה לקבל זיכיון להפעלת דוכן מיצים של המותג ג'וסלנד בקניון הנגב בבאר שבע. לאחר משא ומתן עם בעלי הרשת, ערן ואמיר יצקן, חתם על הסכם זכיינות עם הרשת. לפי ההסכם הובטח לו כי תתאפשר מכירת קפה בדוכן וכי אורך הדוכן שיקבל יהיה 6 מטרים.



לטענתו, לאחר כשבועיים של עבודה בדוכן ולאחר ששילם לרשת כ-320 אלף שקל, הודיעה לו הרשת כי היא מבטלת את האפשרות למכירת קפה בדוכן לאור דרישת הקניון שהבטיח בלעדיות לסניף ארומה במקום. כמו כן, נאמר לו כי אורך הדוכן יקוצר ב-25%. הרשת טענה כי מעולם לא ניתנו לאלגרבי ההבטחות האלה.



"התובע שילם תמורת זיכיון על פי הסכם חד צדדי לחלוטין, חוזה אחיד לכל דבר ועניין, שהופר ברגל גסה על ידי הנתבעת, המסרבת עד עצם היום הזה להשיב לו את הסכומים שקיבלה על פיו", קבע השופט אלכסנדר רון.



השופט רון קיבל את טענותיו של אלגרבי. הוא דחה את טענת ערן יצקן כי ההסכם מאפשר לג'וסלנד אוטונומיה מלאה לשנותו כראות עיניה. "זה הסכם שנוסח על ידי הנתבעת, שבו אין כלל אפשרות שזו האחרונה תפר אותו. לשיטת עורך ההסכם, רק 'הזכיין' יכול להפר אותו. זהו אפוא חוזה אחיד חד צדדי לחלוטין, וכמובן אין הדעת נותנת שיתן בית המשפט תוקף להסכם כזה", קבע. ביחס לעדותו של יצקן קבע השופט כי "מהימנותו היתה גבולית שבגבוליות, אם לא למטה מכך".



השופט רון הוסיף כי ייתכן שהרשת לא חפצה להפר את ההסכם ונדחפה לכך על ידי הנהלת הקניון, ואולם אין בכך כדי לשנות את קביעתו. "ההיתר שהורתה לעצמה הנתבעת לרמוס את התחייבויותיה לתובע, בין היתר תוך ניסיון למצוא לכך סימוכין בחוזה בלתי ראוי לחלוטין, נעדר כל תום לב", קבע. השופט רון חייב את הרשת בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל. אלגרבי יוצג על ידי עו"ד תדהר צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully