וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס מתכנן: המדינה תשתתף במשכנתא במשך 3 שנים

גיא ליברמן

14.5.2009 / 16:10

שר השיכון החדש הצהיר על כוונותיו בכנס התאחדות הקבלנים: "היעד המרכזי שלי - דאגה לזוגות צעירים"

"כשר השיכון אני רוצה שהיעד המרכזי יהיה שזוגות צעירים שידם אינה משגת ומשתעבדים לקניית דירה יוכלו לממש את קיום המשפחה ושתהיה להם קורת גג", כך אמר הבוקר שר הבינוי והשיכון, אריאל החדש בכנס השנתי של התאחדות הקבלנים והבונים בישראל שמתקיים בימים אלה באילת.

אטיאס תיאר את כהונתו במשרד כשליחות שאליה שלח אות והרב עובדיה יוסף על מנת לדאוג לזוגות הצעירים. לגבי הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שאושרה בשבוע שעבר על ידי ועדת שרים, אמר אטיאס כי הבשורה הגדולה שלה היא השינוי הארגוני. בכוונת אטיטס להוציא את השירות לאזרחים מאחריות המינהל ולהפעיל אותו באמצעות מיקור חוץ. כך, יוכל המינהל להתרכז במשימות העיקריות שלו - שיווק קרקעות זמינות ושמירה על קרקעות מפני פלישה.

"200 איש במינהל עוסקים היום באישור תוכניות ומרפסות. האזרחים לא צריכים לעמוד בתורים של המינהל והעברת קרקע מחכירה לקרקע בבעלות פותר בעיות של אלפי חוכרים ויפנה את המינהל לעסוק במשימות העיקריות שלו", אמר אטיאס. לדבריו, "כאשר תהיה הצפה חיובית של קרקעות ומגרשים לבנייה, מחירי הדירות יירדו. זה האינטרס שלי וזה יגרום ליותר אנשים לקנות דירות ויניע את גלגלי המשק".

מהלך נוסף שמתכנן השר אטיאס הוא לשתף את המדינה בהחזר תשלומי המשכנתאות לזכאים במשך 3 שנים ובאזורים מסוימים בארץ על מנת לעודד את רכישת הדירות בפריפריה: "ב-2003, בתקופה שנתניהו היה שר אוצר פסקו המענקים לפריפריה והביקושים לדירות ירדו ב 63%. אנחנו לא מצפים שתל אביבים יקנו דירות בפריפריה אבל גם תושבי הפריפריה לא יכולים לקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully