וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים על מזרחי טפחות: הבנק במצב מצוין והדו"ח לרבעון הראשון יבלוט לטובה במערכת הבנקאית

נועה פרייס

14.5.2009 / 16:59

האנליסטים בכלל פיננסים מעריכים שבבנק ישקלו חזרה לחלוקת דיבידנד במהלך המחצית השנייה של השנה; באקסלנס אומרים כי תיתכן נקודת כניסה מעניינת להשקעה לטווח הארוך במניה



בנק מזרחי טפחות צפוי לפרסם את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2009 בשבוע הבא, ביום שלישי. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, אומר כי "קיים חשש לדו"ח חלש יחסית להמשך השנה, אבל אנו סבורים שהבנק במצב מצוין והדו"ח יבלוט לטובה במערכת הבנקאית". בבית ההשקעות מעריכים שהרווח הנקי ברבעון הראשון יעמוד על 103 מיליון שקל.



האנליסטים טוענים כי הדו"ח יושפע מאתגרים בשלושה סעיפים: ירידה בהכנסות המימון ממרווח על פקדונות, הפרשות לחובות מסופקים וסעיף ההוצאות. האנליסטים מעריכים כי תיק האשראי של הבנק ערוך בצורה הטובה ביותר אל פני ההאטה במשק, על רקע העובדה שמרכיב האשראי לפרטיים הינו מעל 60%.



בן זאב מעריך כי ברבעון הנוכחי צפוי הבנק לרשום תשואה להון של כ-7%, שתהיה נמוכה יחסית לרבעון המקביל ולהערכה השנתית לתוצאות. אולם, גם תוצאה זו צפויה לבלוט בהשוואה למערכת הבנקאית. הלימות ההון הסתכמה בסוף השנה בכ-11.3%, וצפויה לגדול לכיוון ה-12% בסוף הרבעון הנוכחי. האנליסטים מעריכים כי בבנק ישקלו חזרה לחלוקת דיבידנד במהלך המחצית השנייה של השנה.



בכלל פיננסים מציינים שברבעון האחרון של 2008 היינו עדים לעלייה בהוצאות השכר והוצאות התפעול בסניפים, כחלק מיישום התכנית האסטרטגית בבנק יהב. ברבעון הנוכחי צפויה השפעה של עדכון מדרגות השכר על ההוצאות, וייתכן גידול נוסף בהוצאות בגין בנק יהב.



גם בבית ההשקעות אקסלנס מפרסמים היום תחזית לתוצאות הכספיות שהבנק יציג. טרנס קלינגמן, מנהל המחקר באקסלנס, צופה כי הרווח הנקי יעמוד על 145 מיליון שקל, המהווה תשואה להון של 9.3%.



"זה זמן רב אנחנו מחזיקים בדעה חיובית לגבי הבנק, אולם חשבנו שהמניה יקרה לעומת בנקים אחרים. ואכן המניה מציגה את התשואות הנמוכות מבין ארבעת הבנקים הגדולים, מאז תחילת השנה", אומר קלינגמן. לטענתו, אם מגמה זו תימשך בעקבות דוחו"ת הרבעון הראשון, תיתכן נקודת כניסה מעניינת להשקעה לטווח הארוך במזרחי טפחות.



באקסלנס טוענים כי על המשקיעים לשים דגש על רמת ההפרשות לחובות מסופקים, שיכולה להפתיע לרעה עקב טיפול שורש אינטנסיבי במספר מצומצם של לווים גדולים. "במידה והכלכלה הגלובלית לא תחזור לצמיחה, ההשפעה של ההפרשה לחובות מסופקים תהיה דרמטית יותר בבנק הפועלים, לאומי ודיסקונט - בעקבות החשיפה הגדולה שלהם לסקטור העיסקי", מסכם קלינגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully