וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול נדל"ן: לאומי לא אישר לנו למכור דירות בפרויקט אם המושבות עקב מצוקת אשראי

יעל פולק

14.5.2009 / 19:14

החברה מציגה הפסד תפעולי בהיקף של 2.5 מיליון שקל ברבעון



גמול נדל"ן מסכמת את הרבעון הראשון של 2009: הכנסות החברה קרסו ב-95% והסתכמו ב-385 אלף שקל בלבד. החברה לא רשמה הכנסות כלל ממכירות דירות וחנויות ברבעון זה. בשורה התחתונה רושמת החברה הפסד של 4.3 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות של החברה, לעומת הפסד של 3.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.



החברה היא חברה יזמית בתחום הבניה למגורים בארץ, העוסקת בקנייה ופיתוח של קרקעות ובבניה ומכירה של דירות. בעל השליטה בחברה הוא ליאון רקנאטי.



לגמול נדל"ן הפסד תפעולי בהיקף של 2.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. החברה מציגה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 2.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, לעומת תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ההרעה במצבה של החברה האם, גמול השקעות, השליכה על יכולת החברה לשמור על מסגרות האשראי שהעמידו לה הבנקים וגרמה להקטנה בסך המזומנים הפנויים שהיו אמורים לעמוד לרשותה. נוכח ההרעה במצבה של גמול השקעות, סירב בנק הפועלים לשחרר את חלקה של החברה ברווחים שנצברו מהפרויקטים המסחריים המודיעין.



כמו כן, הודיע בנק לאומי לחברה כי לא יועמד על ידי הבנק כל מימון בקשר עם הקרקעות בפתח תקווה, וכי לדעת הבנק ההרעה במצבה של גמול השקעות מקנה לבנק עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת.



בדצמבר 2008 ביקש דרש בנק לאומי הקטנה של אשראי החברה ב-10 מיליון שקל, לאחר מכן החליטה החברה לממש את קומות המשרדים במגדל לוינשטיין, ובעקבות כך ספגה ירידת ערך בהיקף של 2.1 מיליון שקל.



בסוף חודש מארס פנתה החברה לבנק לאומי, בבקשה לקבל אישור לחברה למכור דירות בפרויקט אם המושבות. אך הבנק הודיע כי בשלב זה לא קיים הסכם ליווי בתוקף, ואף לא מתנהל משא ומתן על ליווי לפרוייקט ולכן אין לחברה אישור מצד הבנק למכור דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully