וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים ראשוניים: חברת החשמל הפרישה לפנסיה של העובדים מיליארד שקל בלא אישור

אבי בר-אלי

14.5.2009 / 19:56

ביקורת שהזמינה רשות החברות הצביעה עוד פער של 5 מיליארד שקל נוספים כתוצאה ממחלוקת חשבונאית



חברת החשמל הפרישה לכאורה לאורך השנים סכום של כמיליארד שקל בלא אישור - כך עולה מממצאי בדיקה ראשוניים שעורכת מזה מספר חודשים רשות החברות הממשלתיות. המדובר בכספים שהועברו לכאורה בניגוד להנחות האקטואריות להן מחויבת החברה. עוד נמצא פער נוסף של כ-5 מיליארד שקל בין היקף המחויבויות הפנסיוניות להן טוענת חברת החשמל לבין ההיקף הראוי לדעת עורכי הבדיקה. זאת, משום המחלוקת סביב שיעור הריבית בה יהוונו ההתחייבויות - אשר עומדת היום במרכזו של דין-ודברים בין החברה, ועוד העובדים והרגולטורים.



הממצאים הועלו במהלך דיון שקיימה רשות החברות עם משרד רוה"ח העורך את הבדיקה, משרד בר-לב ושות', ואולם אין לפי שעה כל דו"ח בעניין.



בשנים 2004-2008 זינקה המחויבות האקטוארית של חברת החשמל בכ-66% וזו עומדת נכון לסוף שנת 2008 על 23.1 מיליארד שקל. זאת, תוך טענות בדבר שינויים לא מאושרים לכאורה בהנחות האקטואריות שעומדות בבסיס תחשיבי הפרשות הכספים.



בנוסף, דורשת קופת הגמל של עובדי חברת החשמל (כ.פ.י) מן החברה להעביר אליה סכום של כ-3.5 מיליארד שקל נוספים: שני מיליארד שקל מהם בגין שינוי שיטת הרישום החשבונאי של פרישת המחויבות האקטוארית של החברה, ו-1.5 מיליארד שקל נוספים בגין הפרשות שוטפות.



דרישת תשלום זו הנתונה ברובה תחת מחלוקת, נדונה בימים אלה בין הקופה, הנהלת החברה, אגף שוק הון באוצר ורשות החברות. זאת, כשחברת הדירוג מעלות S&P מציינת באחרונה כי כיסויו של כל גירעון אקטוארי בידי החברה עשוי להעיק על תזרים המזומנים הפנוי שלה ב-2009 ולהשליך לרעה על איתנותה הפיננסית.



כפי שפורסם ב-TheMarker, ביקש אקטואר החברה, אלן דובין, מחברת החשמל לרכוש עבורו פוליסה לביטוח אחריות מקצועית בסכום של 350 אלף דולר. הביטוח יכסה נזקים בהיקף של עד 25 מיליון דולר - וכולל השתתפות עצמית בסך 250 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully