וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי יוגב: אם היינו מטילים מסים על העשירים - הם היו בורחים מהארץ

TheMarker Online

14.5.2009 / 21:36

בראיון לערוץ 1 אמר יוגב כי עדיפה הטלת מסים על הירקות והעלאת המע"מ מאשר להסתכן בנטישת ההון לחו"ל



התוכנית הכלכלית נעשתה מתוך מתוך מחשבה שלא לפגוע בעשירים ובמבוססים כדי שלא יברחו מהארץ. כך אמר הערב אורי יוגב היועץ החיצוני לראש הממשלה, שניהל את המו"מ על עסקת החבילה, בראיון לערוץ 1.



הבוקר פורסם ב-TheMarker ראיון עם יוגב, בו הוא מתאר את אופן קבלת ההחלטות בנוגע לעסקת החבילה. "ראש הממשלה קיבל שתי החלטות אסטרטגיות מרכזיות: שהולכים על הפחתת מסים ישירים, ושאת המהלך הכלכלי מובילים יחד עם המעסיקים וההסתדרות. אלה היו החלטות מורכבות, אבל הן שאיפשרו לנו להגיע להסכמה כלכלית רחבה".



יוגב, שהגדיר את המשא ומתן "מהלך מורכב, שנוהל בצורה מורכבת, והסתיים בתוצאה סבירה ואחראית", הסביר כי המהלך גרר ביקורת בשל הבדלים בתפישת העולם של הצדדים. "היתה כאן מחלוקת בסיסית על תפישת עולם, כיצד צריך לנהל את המשבר הכלכלי. מחלוקת אחת היתה סביב המיסוי הישיר, והשנייה נגעה לעסקת החבילה. אני באמת חושב שבנסיבות הקיימות, לא היתה יכולת לבצע צעדים כלכליים משמעותיים באופן חד-צדדי .



"ההחלטה האסטרטגית של ראש הממשלה, לכן, היתה ללכת על הצעדים הכלכליים יחד עם המעסיקים ועם ההסתדרות. זאת היתה החלטה מורכבת, אבל התוצאה היא שהגענו להסכמה, וזאת מבלי שהכנסנו לעסקה כל מיני דברים איומים ונוראים - כפי שהודלף בימים האחרונים. נתנו להסתדרות הסכמות שונות בנוגע ליחסי עבודה - אבל אלה אינן הסכמות שסותרות אידיאולוגית את התפישות שלנו ואת ניהול הכלכלה. למעסיקים נתנו דברים רבים - אבל את כולם נתנו בשמחה", אמר יוגב.



בנוגע לשאלות העקרוניות העולות מכך שיועץ חיצוני של ראש הממשלה הוא שניהל את המשא ומתן על המדיניות הכלכלית של הממשלה, אמר יוגב: "ההחלטה העקרונית היתה שהולכים על עסקת חבילה במשק, ומרגע שעופר עיני ושרגא ברוש דרשו כי המשא ומתן על עסקת החבילה ינוהל מול ראש הממשלה - ולא מול האוצר - היה ברור שמשרד ראש הממשלה צריך להוביל את התהליך. אני במעמד של יועץ חיצוני, מכיוון שהתחייבתי לנתניהו לעזור לו בחודשים הראשונים של גיבוש המדיניות. אחרי כן, אני מתכוון להקטין את היקף הפעילות שלי, ולפעול רק כראש הוועדה המייעצת למועצה לכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully