וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מגיע אל קרטייה: נפילה של 31% ברווח השנתי של ענקית התכשיטים רישמון; המנכ"ל פורש

סוכנויות הידיעות

14.5.2009 / 22:46

יו"ר החברה, ג'והן רופרט: "יש מעט מאוד סימנים מעודדים לגבי הכלכלה העולמית"



רישמון (סימול CFR.VX) השווייצית, חברת התכשיטים הגדולה בעולם ובעלת מותג שעוני היוקרה קרטייה, דיווחה היום על נפילה של 31% ברווח השנתי והודיעה כי המנכ"ל נורברט פלאט יפרוש מתפקידו.



רישמון, יצרנית מוצרי היוקרה השלישית בגודלה בעולם אחרי LVMH והרמס, רשמה רווח נקי של 1.08 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה בסוף מארס, בעקבות נפילה ברווחיות עסקי שעוני היוקרה. עם זאת, בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה רווח של 982 מיליון יורו, ירידה של 12% לעומת התקופה המקבילה, אך מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 945 מיליון יורו. מכירות רישמון בתקופה המדווחת גדלו ב-2% ל-5.42 מיליארד יורו.



עם זאת, רמת חוסר הוודאות לגבי תחזית החברה להמשך נותרה גבוהה ביותר. "נכון לעכשיו יש מעט מאוד סימנים מעודדים בתמונה הכלכלית העולמית", אמר יו"ר רישמון, ג'והן רופרט. "איננו יכולים לצפות מתי יחול שיפור כללי בכלכלה ובעסקים. בהשוואה למכירות השיא שעליהם דיווחנו בשישה החודשים שהסתיימו בספטמבר 2008, תנאי העסקים בתקופה המקבילה השנה יהיה בהחלט מאוד מאתגר", הוסיף.



רופרט ציין עוד כי מכירות רישמון בחודש אפריל, החודש הראשון בשנת הכספים שלה, נפלו ב-19% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת.



המנכ"ל פלאט, בן 61, יפרוש מתפקידו עד סוף השנה לאחר שלקה בסכרת, אמר רופרט, בשיחת ועידה עם עיתונאים. רופרט סירב להתייחס לזהות מחליפו של פלאט.



יצרנית התכשיטים האיטלקית בולגרי (סימול BULG.MI) דיווחה שלשום על הפסד רבעוני ראשון מזה עשר שנים, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully