וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר האמריקאי הרחיב הסיוע למגזר הפיננסי: יזרים מיליארדי דולרים ל-6 חברות ביטוח חיים

אשר שכטר

15.5.2009 / 8:24

הרטפורד פייננשל סרוויסס תקבל סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר; לינקולן נשיונל תקבל 2.5 מיליארד דולר



משרד האוצר האמריקאי הסכים להעביר סיוע בסך מיליארדי דולרים מתוך תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר לשש חברות ביטוח חיים גדולות, לאחר שחברות ביטוח החיים ביקשו במשך חודשים מהממשלה לסייע להן לשרוד את המשבר.



הרטפורד פייננשל סרוויסס, ששינתה בינואר את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית בניסיון לזכות בסיוע ממשלתי, הודיעה אתמול כי משרד האוצר אישר כי היא תקבל סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר מתוך כספי TARP. לינקולן נשיונל, ששינתה גם היא את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית, הודיעה גם היא כי היא זכאית כעת להזרמת הון בסך ממשלתית בסך 2.5 מיליארד דולר.

דובר משרד האוצר האמריקאי, אנדרו ויליאמס, אישר כי ארבע חברות ביטוח חיים נוספות – אולסטייט, אמריפרייז פייננשל, פרינסיפל פייננשל ופרודנשל פייננשל – יקבלו גם הן סיוע ממשלתי במסגרת הרחבת תוכנית הסיוע. ויליאמס לא פירט כמה תקבל כל חברה, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי הסיוע לשש חברות ביטוח החיים יסתכם בפחות מ-22 מיליארד דולר.



TARP, שאושרה על ידי הקונגרס בשנה שעברה, נועדה בתחילה כדי לשמש את הממשל לרכוש את הנכסים הרעילים במאזניהם של הבנקים, אך התוכנית הפכה במהרה למקור הזרמות הון עבור בנקים הנמצאים במצוקה ושימשה את הממשל גם כדי לסייע לענקיות הרכב ג'נרל מוטורס וקרייזלר ולענקית הביטוח AIG. בחודש שעבר אמר שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, כי 110 מיליארד דולר נותרות בתוכנית. חברות ביטוח החיים, המחזיקות ב-18% מהאג"ח הקונצרניות בארה"ב, פנו גם הן ל-TARP בבקשת סיוע, לאחר שנפגעו קשות בעקבות משבר האשראי.



מניותיהן של חברות ביטוח החיים בארה"ב צנחו ב-48% בחודשיים האחרונים של השנה, לאחר שההחלטה להעניק להן סיוע ממשלתי התעכבה, אולם בשבועות האחרונים התאוששו מניות החברות בעקבות הראלי בשווקים ודליפת החלטתו של הממשל לסייע להן. מניית הרטפורד זינקה אמש ב-17.4% במהלך המסחר בוול סטריט, ועלתה ב-9.8% נוספים במסחר לאחר הסגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully