וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי פוגע ביצרניות האלקטרוניקה היפאניות: פנסוניק דיווחה על הפסד שנתי של 4 מיליארד דולר

רויטרס

15.5.2009 / 10:39

ברבעון האחרון בשנת הכספים של החברה רשמה פנסוניק את ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה



ענקית האלקטרוניקה היפאנית פנסוניק, יצרנית טלוויזיות הפלסמה הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד שנתי ועל ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה, בעקבות התחזקות הין והירידה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.



ההפסד השנתי של פנסוניק הסתכם ב-378.96 מיליארד ין (4 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה במארס. הכנסותיה של החברה נפלו במהלך שנת הכספים ב-14.4% בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והסתכמו ב-7.77 טריליון ין. החברה הודיעה כי היא צופה לרשום הפסד של 195 מיליארד ין גם בשנת הכספים הנוכחית, שתסתיים במארס 2010.



פנסוניק דיווחה כי ברבעון הראשון של 2009, האחרון בשנת הכספים של החברה, היא רשמה הפסד של 444.3 מיליארד ין, לעומת רווח של 61.6 מיליארד ין ברבעון המקביל שנה קודם לכן - ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה.



יצרניות האלקטרוניקה היפאניות נפגעו קשות בשנה האחרונה בעקבות התחזקות הין והמשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה חדה בצריכה הפרטית ביפאן, אירופה וארה"ב. מניית סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לצרכן השנייה בגודלה בעולם והמתחרה העיקרית של פנסוניק, הודיעה אתמול כי היא צופה לרשום הפסד של 110 מיליארד ין (1.1 מיליארד דולר) בשנת הכספים הנוכחית, לאחר שדיווחה על הפסד של 98.9 מיליארד ין (1.04 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה במארס - ההפסד השנתי הראשון של החברה מזה 14 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully