וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בהמתנה לנתוני המקרו: החוזים ללא שינוי בציפייה למדד המחירים לצרכן והייצור התעשייתי

שמואל שוסטר

15.5.2009 / 13:30

למרות העליות אמש, המדדים נכנסים ליום המסחר האחרון של השבוע בפער שלילי; S&P 500 איבד 4% מתחילת השבוע



בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום שלל נתוני המקרו בארה"ב, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על פתיחה יציבה של המסחר. אמש נרשמו עליות שערים, אך המדדים פותחים את יום המסחר האחרון של השבוע בפער שלילי ומדד S&P 500 איבד מתחילת השבוע כבר 4%.



אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. דאו ג’ונס עלה ב-0.5% ל-8,328 נקודות, מדד S&P 500 הוסיף 1% ל-893 נקודות, ונאסד"ק עלה ב-1.5% ל-1,689 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.002% לרמה של 3.107%.



בזירת המקרו צפוי יום עמוס אירועים. עם הנתונים שצפויים להתפרסם היום: מדד המחירים לצרכן שצפוי להצביע על ירידה של 0.1%. כמו כן יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי בארה"ב חודש אפריל. כלכלנים בארה"ב פסימיים בנוגע לנותנים וצופים ירידה של 1.5% בייצור. בנוסף, האוניברסיטה של מישיגן תפרסם את תוצאות סנטימנט הצרכנים לחודש מאי שעשויים להצביע על שיפור קל לעומת החודש שעבר.




סקר כלכלנים שערך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" צופה כי כלכלת ארה"ב עתידה לצאת מהמיתון בסתיו, אולם התאוששות מלאה של הכלכלה תדרוש שנים. 52 הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים בממוצע כי המיתון יסתיים בסוף חודש אוגוסט, וכי התוצר המקומי הגולמי (GDP) ירשום ברבעון הנוכחי צמיחה שלילית של 1.4% במונחים שנתיים, לעומת נפילה של 6.1% ברבעון הראשון של השנה.



הכלכלנים צופים חזרה לצמיחה חיובית נמוכה ברבעון השלישי של השנה, וצמיחה בשיעור שנתי של יותר מ-2% במחצית הראשונה של שנת 2010. עם זאת, כמעט מחצית מהכלכלנים העריכו כי יחלפו שלוש עד ארבע שנים בטרם תתאושש כלכלת ארה"ב למצבה לפני המיתון, ויותר מרבע מהנסקרים צופים כי ידרשו חמש עד שש שנים.



חדשות טובות לחברות הביטוח האמריקאיות: משרד האוצר האמריקאי הסכים להעביר סיוע בסך מיליארדי דולרים מתוך תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר לשש חברות ביטוח חיים גדולות, לאחר שחברות ביטוח החיים ביקשו במשך חודשים מהממשלה לסייע להן לשרוד את המשבר.



הרטפורד פייננשל סרוויסס, ששינתה בינואר את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית בניסיון לזכות בסיוע ממשלתי, הודיעה אתמול כי משרד האוצר אישר כי היא תקבל סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר. לינקולן נשיונל, ששינתה גם היא את מעמדה לחברת אחזקות בנקאית, הודיעה גם היא כי היא זכאית כעת להזרמת הון בסך ממשלתית בסך 2.5 מיליארד דולר.



דובר משרד האוצר האמריקאי, אנדרו ויליאמס, אישר כי ארבע חברות ביטוח חיים נוספות - אולסטייט, אמריפרייז פייננשל, פרינסיפל פייננשל ופרודנשל פייננשל - יקבלו גם הן סיוע ממשלתי במסגרת הרחבת תוכנית הסיוע. ויליאמס לא פירט כמה תקבל כל חברה, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי הסיוע לשש חברות ביטוח החיים יסתכם בפחות מ-22 מיליארד דולר.



ג’נרל מוטורס נמצאת בדיונים להפחת השכר של עובדיה בלמעלה ממיליארד דולר בשנה בכדי שתוכל לעמוד בהתחייבויות הביטוח הרפואי של העובדים.



פייזר האמריקאית, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, הודיעה אמש כי תספק ללא תשלום 70 מהתרופות הנמכרות ביותר שלה - בהן תרופת האין אונות ויאגרה והתרופה נגד כולסטרול ליפיטור - לאנשים שפוטרו מעבודתם ואיבדו את הביטוח הרפואי שלהם. ענקית התרופות מסרה כי תחלק חינם תרופות למשך תקופה של עד שנה לאזרחי ארה"ב שפוטרו מעבודתם החל מתחילת השנה, ואשר טופלו באותה עת בתרופה של פייזר במשך שלושה חודשים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully