וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכלית בית השקעות: הגזרות החדשות של האוצר צפויות לתמוך במדדים חיוביים בהמשך

יובל מעוז

15.5.2009 / 14:31

דן רון, סמנכ"ל השקעות בתכלית: הריבית צפויה להישאר על כנה בחודשים הקרובים



"המדדים הקרובים יעלו גם כמו המדד האחרון. להערכתנו, מדד מאי יעמוד על 0.2% ומדד יוני על 0.4%. הגזרות החדשות של האוצר צפויות אף הן לתמוך במדדים חיוביים בהמשך", כך אומר דן רון, סמנכ"ל השקעות של תכלית בית השקעות, בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל.



מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-1%. העלייה היתה בהתאם לציפיות הכלכלנים שצפו עלייה בתחום של 0.8% ל-1.2%. מתחילת השנה עלה המדד הכללי ב-0.9%. בתכלית מעריכים כי האינפלציה ב- 12 החודשים הקרובים תסתכם בכ-1.5%, באמצע הטווח של בנק ישראל.



רון: "נכון לעכשיו, לא רואים אינדיקטורים המצביעים על שיפור משמעותי בצריכה הפרטית, חרף מאמציו של בנק ישראל לעודד גידול בצריכה על חשבון חיסכון על ידי הורדת הריבית לרמתה הנמוכה מעולם. שיעור האבטלה צפוי לעלות וההאטה במשק הישראלי כבר נותנת אותותיה. היחלשות הדולר בעולם אמורה לנטרל חלק מהשפעות עליית מחירי הסחורות ומקטינה למעשה את הצורך המיידי בהעלאת מחירים. בשוק הדיור לא צפויה עליית מחירים בזמן הקרוב לאור הירידה בכוח הקנייה של הצרכן הישראלי, אשר שכרו נשחק בכ-3% בשנה החולפת".



בכל הנוגע למדיניות בנק ישראל ציין רון: "אנו מאמינים כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה במהלך החודשים הקרובים, בטרם יחל להעלות את שיעורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully