וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד ב-0.7% באפריל לעומת אפריל 2008 - הירידה החדה מאז 1955

סוכנויות הידיעות

15.5.2009 / 16:19

לעומת מארס נותר המדד ללא שינוי, מדד הליבה עלה ב-0.3%; מדד האמפייר סטייט של הבנק הפדרלי עלה



מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש אפריל, אך רשם את הירידה השנתית החדה ביותר שלו מזה 54 שנים בעקבות נפילה במחירי האנרגיה והמזון – כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. במקביל, דיווח הבנק הפדרלי של ניו יורק כי הפעילות הכלכלית במדינה התכווצה במאי בשיעור האיטי ביותר מאז אוגוסט, סימן להתייצבות הכלכלה.



מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי, לעומת מארס, לאחר שירד חודש קודם לכן ב-0.1%. ללא מחירי המזון והדלק, עלו המחירים ב-0.3%, מעל תחזיות הכלכלנים, בעקבות זינוק של 9.3% במחירי הטבק. לא כולל מחירי הטבק ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.1%. לעומת אפריל 2008 רשם מדד המחירים לצרכן ירידה של 0.7% - הירידה השנתית החדה ביותר שלו מאז 1955 – בעקבות הירידה במחירי המזון והדלק ולאחר שחברות נאלצו להוריד מחירים בעקבות הירידה בצריכה הפרטית. לעומת אפריל 2008 עלה מדד הליבה ב-1.9% באפריל.



מחירי האנרגיה בארה"ב נפלו ב-2.4%, בהובלת מחירי הבנזין והגז הטבעי. מחירי המזון ירדו ב-0.2%, על רקע ירידה במחיריהם של מוצרי החלב והמשקאות הלא חריפים. מחירי המכוניות, לעומת זאת, עלו ב-0.4% ומחירי הטיפולים הרפואיים עלו ב-0.4%. השכר הממוצע עלה ב-0.1% לעומת מארס, ורשם עלייה של 2.6% לעומת אפריל 2008.



במקביל, דיווח הבנק הפדרלי של ניו יורק כי הפעילות הכלכלית בניו יורק ירדה בשיעור האיטי ביותר בחודש מאי מאז אוגוסט וכי התחזית לחצי השנה הקרובה השתפרה זה החודש השלישי ברציפות, סימן להתייצבות כלכלית.



מדד האמפייר סטייט של הבנק הפדרלי, המודד את הפעילות הכלכלית בניו יורק, עלה לרמה של מינוס 4.6 בחודש מאי, לעומת מינוס 14.7 בחודש אפריל. קריאה הנמוכה מאפס פירושה התכווצות בפעילות הכלכלית. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד יעלה לרמה של מינוס 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully