וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נוזף באמריקאים: "אנחנו לא יכולים להמשיך ללוות מסין - אנחנו ממשכנים את עתיד ילדינו"

סוכנויות הידיעות

15.5.2009 / 16:52

אובמה: "אין דבר כזה כסף חינם – מדובר בחוב, ואסור לקחת חוב גדול יותר ממה שאתה יכול לעמוד בו"



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ניצל פגישה עם אזרחים בניו מקסיקו כדי לנזוף באזרחי ארה"ב על השימוש המוגזם שלהם בכרטיסי אשראי ובארה"ב עצמה על נטייתה ללוות ממדינות אחרות. אובמה הדגיש כי על האמריקאים לגלות אחריות שכן הם מסכנים את עתידם של הדורות הבאים.



"אין ספק, אנשים צריכים לקחת אחריות. אין כזה דבר 'כסף חינם' – מדובר בחוב, ואתם לא צריכים לקחת על עצמכם חוב גדול יותר ממה שאתם יכולים לעמוד בו", אמר אובמה, שנפגש עם אזרחים אמריקאים בעיר ריו ראנצ'ו.



אובמה התייחס גם לנטייתה של ארה"ב ללוות כספים ממדינות אחרות, במיוחד סין, כדי לממן את הגירעון המתרחב שלה, ואמר כי לאחר סיום המשבר צריכה ארה"ב לשנות את האופן בו היא מממנת את הוצאותיה. "אנחנו לא יכולים פשוט להמשיך ללוות כסף מסין. אנחנו צריכים לשלם ריבית על החוב הזה, ומשמעות הדבר היא שאנחנו ממשכנים את עתיד ילדינו כשאנחנו צוברים יותר ויותר חובות", אמר הנשיא. אובמה הזהיר כי המדינות המחזיקות באג"ח ממשלתיות אמריקאית "יתעייפו בסופו של דבר מלרכוש אותן, ולדבר תהיה השפעה קשה על הכלכלה שלנו".



במקביל, קרא אובמה לקונגרס להעביר את הצעתו לרפורמה במגזר כרטיסי האשראי, שנועדה להגביר את ההגנה על הצרכנים ולהגדיל את הפיקוח על החברות במגזר, בין היתר באמצעות הגבלת האפשרות של החברות להעלות ללא התראה את הריבית שהן גובות מבעלי כרטיסים.



בית הנבחרים כבר העביר את ההצעה, עליה מקווה אובמה לחתום עד ה-25 במאי, בחודש שעבר, והסנאט צפוי לדון בה היום. במסגרת ההצעה יידרשו חברות כרטיסי אשראי לתת למחזיקי כרטיסים התראה של 45 יום לפני שיעלו ריביות וייאסרו העלאות ריבית רטרואקטיוויות, אלא אם הצרכנים מפגרים ב-60 יום או יותר בתשלומי האשראי שלהם.



"הימים שבהם חברות האשראי יכלו לעשות כל מה שרצו, מתי שרצו ולהעלות ריביות או עמלות בכמה שרצו – חייבים להסתיים. מעתה והלאה נדרוש מהן לנהוג בשקיפות ובבהירות", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully