וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספון מצליחה לצמוח למרות המשבר: ההכנסות זינקו ב-36% ל-21.5 מיליון דולר

שמואל שוסטר

15.5.2009 / 17:28

אחרי הנפילות - מניית החברה זינקה ב-88% מתחילת השנה; הרווח הנקי עלה ל-2.3 מיליון דולר



השנה שחלפה לא הטיבה עם חברות התקשורת. ההאטה הכלכלית עצרה את הצמיחה והצריכה הפרטית ירדה באופן ניכר. אקספון, ספקית התקשורת הקטנה מטקסס, אינה יוצאת דופן בהיקף הפגיעה שספגה. עם זאת, מתחילת השנה הצליחה מניית החברה לרשום התאוששות מרשימה ולשמור על עקביות ביחס לתוצאות הרבעון הקודם.



בשורה העליונה רשמה אקספון גידול של 36% בהכנסותיה ל-21.5 מיליון דולר. זאת בהשוואה להכנסות של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בהשוואה לרבעון הקודם רשמה אקספון דווקא ירידה קלה מהכנסות של 22.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה סיכמה אקספון את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח נקי של 2.3 מיליון דולר, או 12.6 סנט למניה – בדומה לרבעון הקודם וזינוק חד לעומת רווח נקי של 81 אלף דולר, או חצי סנט למניה שרשמה ברבעון המקביל.



במהלך הרבעון ספגה אקספון מכה לאחר שחברת דירוג האשראי, מידרוג, הציבה אופק דירוג שלילי לאג"ח של החברה. מידרוג הסבירה את המהלך בעלייה ברמת הסיכון בה פועלת אקספון, הנובעת מהתחזקות המיתון בארה"ב והאיום שהוא מציב על עסקיה בעיקר מול המגזר העסקי. מידרוג ציינה כי אקספון מתקשה להציג צמיחה בפעילות הליבה, וכן כי לחברה חשיפה מטבעית על האג"ח צמוד המדד ביחס לדולר - מטבע הפעילות העיקרי שלה.



מתחילת השנה רשמה מניית אקספון זינוק מרשים של 88%, והיא נסחרת במחיר של 1.43 דולר, המשקף לחברה שווי של 26.3 מיליון דולר. עם זאת יש לזכור כי למרות העלייה החדה במחיר המניה היא עדיין נסחרת במחיר הנמוך ב-52% מהמחיר בו נסחרה רק לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully