וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור עוזבת את וול סטריט: קרן ההשקעות הממשלתית טמאסק הולדינגס מכרה אחזקותיה בבנק אוף אמריקה

סוכנויות הידיעות

15.5.2009 / 17:47

מאז מכרה טמאסק נתח של 3.8% בבנק אוף אמריקה, זינקה מניית הבנק ב-66%



קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור, טמאסק הולדינגס, מכרה את נתח המניות בבנק אוף אמריקה שקיבלה לאחר שרכש את מריל לינץ' בהפסד של 4.6 מיליארד דולר. זאת, במסגרתה כוונתה של הקרן הסינגפורית להתמקד בשווקים המתעוררים ולא בוול סטריט, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



טמאסק מכרה עד ה-31 במארס נתח של 3.8% ממניות בנק אמריקה, לפי מסמכים שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). נתח זה היה שווה 1.27 מיליארד דולר, לפי מחיר המניה הממוצע של בנק אוף אמריקה ברבעון הראשון של 2009 - 6.73 דולר. מאז השלמת המכירה זינקה מניית בנק אוף אמריקה ב-66%, לאחר שנפלה ב-55% ברבעון הראשון. הקרן קיבלה את המניות לאחר שהשקיעה 5.9 מיליארד דולר ברכישת 219.7 מיליון מניות בבנק ההשקעות מריל לינץ', אשר נמכר לבנק אוף אמריקה בשנה שעברה לאחר שמנייתו צנחה ב-78%.



נכון לסוף נובמבר ניהלה טמאסק נכסים בסך 87 מיליארד דולר, נפילה של 31% לעומת שנה קודם לכן, לאחר שספגה הפסדי ענק בעקבות השקעותיה במגזר הפיננסים בארה"ב ובאירופה. השבוע הגדילה הקרן את אחזקותיה בבנק הסיני צ'יינה קונטרקשן בנק, ומנכ"לית הקרן - הו צ'ינג - אמרה כי תפחית את חשיפתה לכלכלות המפותחות.



הו, רעייתו של ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג, היא שהובילה את הקרן הממשלתית להגדלת אחזקותיה במגזר הפיננסים עד ל-40% מתיק ההשקעות שלה. באוקטובר הקרוב היא צפויה לפרוש מתפקידה לטובת צ'רלס גודייר, לשעבר מנכ"ל BHP ביליטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully