וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הרכב GM תסגור 1,100 סוכנויות רכב בארה"ב; צפויים פיטורים של עשרות אלפי עובדים

נמרוד הלפרן

15.5.2009 / 19:03

עד סוף 2010 יצומצם מספר הסוכנויות ל-3,600; מניית GM יורדת ב-6% בוול סטריט



ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, הודיעה היום על כוונתה לסגור 1,100 מסוכנויות הרכב שלה בארה"ב, ולצמצם את מספרן ל-3,600 עד סוף שנת 2010 - מהלך שעלול להביא לפיטוריהם של עשרות אלפי עובדים.



מניית GM יורדת ב-6% במסחר בוול סטריט לרמתה הנמוכה ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. מניית GM צללה כבר מוקדם יותר השבוע לרמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1933, בעקבות דברי מנכ"ל GM כי גברו הסיכויים לפשיטת רגל של ענקית הרכב, ולאחר שבכירי החברה מכרו למעלה מ-200 אלף מניות GM.



מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, העריך ביום שני כי הסיכויים לפשיטת רגל של החברה גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.



כמה ממנהליה הבכירים של GM, בהם סגני יו"ר וסגני נשיא, מכרו יותר מ-200 אלף מניות של החברה בתוך מספר ימים, לפי מסמכים שהוגשו בתחילת השבוע לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל הלוואות בסך 15.4 מיליארד דולר והממשל העניק לחברה שהות עד תחילת יוני לגבש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל.



הודעת GM היום על כוונתה לסגור אלפי סוכנויות רכב באה יום אחד בלבד לאחר שמתחרתה הקטנה קרייזלר הודיעה על כוונתה לסגור רבע מסוכנויות הרכב שלה בארה"ב. קרייזלר, אשר הגישה לפני שבועיים בקשה להגנה מפני נושיה במסגרת פשיטת הרגל החמישית בגודלה בתולדות ארה"ב, הודיעה על כוונתה לסגור קרוב ל-800 סוכנויות רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully