וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בעיתונות המודפסת בארה"ב: עיתון יומי באריזונה שנוסד ב-1859 יפסיק לצאת במהדורה מודפסת

נמרוד הלפרן

15.5.2009 / 21:22

"טוסון סיטיזן", אחת משני העיתונים היומיים של טוסון, ימשיך להתפרסם באינטרנט, מסרה המו"לית גאנט



גאנט (סימול GCI), מו"לית העיתונות הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעה היום כי תפסיק להוציא את המהדורה המודפסת של העיתון "טוסון סיטיזן", שהחל להתפרסם בשנת 1859, בעקבות נפילה חסרת תקדים בהכנסות מפרסום העיתונים על רקע המיתון הכלכלי.



העיתון, אחד משני עיתונים יומיים בעיר טוסון שבמדינת אריזונה, ימשיך להתפרסם באינטרנט, מסרה גאנט, אשר דיווחה בחודש שעבר על נפילה של 60% ברווחיה הרבעוניים בעקבות צניחה בהכנסותיה מפרסום. גאנט, המוציאה לאור את "USA טודיי" - העיתון בעל התפוצה הגבוהה ביותר בארה"ב - ויותר מ-80 עיתונים נוספים, מסרה כי המהדורה המודפסת של "טוסון סיטיזן" שתפורסם מחר, תהיה האחרונה.



העיתונות המודפסת בארה"ב נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המשבר הכלכלי. בחודשים האחרונים הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת, אשר הכנסותיה מפרסום נפלו בשנה שעברה ב-25% לפי נתוני ברקליס קפיטל, ולא פחות מחמש מו"ליות פשטו רגל תוך ארבעה חודשים.



טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו ארבע מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש שעבר הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים.



במקביל, פועלות מו"ליות העיתונות בארה"ב לצמצם את הוצאותיהן על ידי צמצום מוספים ומעבר לאינטרנט. ניו יורק טיימס הודיעה לפני חודש כי תפסיק להדפיס כמה ממוספיו השבועיים של עיתון הדגל שלה, הנושא את אותו שם. חודש קודם לכן, בחודש מארס, הפסיקה מו"לית העיתונות הרסט לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.



החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב גררה גם הצעות חוק לתמיכה במגזר. כך למשל, בחודש מארס, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully