וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע: הכלכלה העולמית תתאושש במחצית הראשונה של 2010

סוכנויות הידיעות

15.5.2009 / 21:46

נקודת תפנית צפויה ברבעון האחרון של השנה הבאה, העריך דומיניק שטראוס-קאהן



יו"ר קרן המטבע הבינ"ל (IMF), דומיניק שטראוס-קאהן, העריך היום כי הכלכלה העולמית צפויה להתאושש במחצית הראשונה של השנה הבאה, דיווחה סוכנות הידיעות AFP. "אנחנו עדיין צופים התאוששות במחצית הראשונה של 2010 ותחילתה של נקודת תפנית באוקטובר, נובמבר או דצמבר של אותה שנה", העריך שטראוס-קאהן במסיבת עיתונאים שנערכה היום באוסטריה.



לפני שלוש שבועות, הזהיר יו"ר IMF כי יחלוף זמן רב בטרם יסתיים המשבר הכלכלי העולמי, למרות סימני התאוששות שניכרו באחרונה. עם זאת, גם אז, כמו במספר מקרים קודמים, העריך שטראוס-קאהן כי התאוששות צפויה כבר במחצית הראשונה של שנת 2010, במידה שינקטו צעדי המדיניות הנכונים.



קרן המטבע שבה והורידה בחודש שעבר את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית, והעריכה כי הכלכלה הגלובלית תרשום צמיחה שלילית של 1.3%. תחזית קודמת של הקרן מחודש ינואר צפתה צמיחה חיובית של 0.5%. שנה קודם לכן, באפריל 2008, העריכה הקרן כי הכלכלה העולמית תרשום צמיחה של 3.8% בשנת 2009.



קרן המטבע, אשר ציינה כי ההתאוששות בשנה הבאה אינה מובטחת, ותלויה במאמצים העולמיים לניקוי מאזני הבנקים ולהשקת תוכניות שיעודדו את הצריכה בעולם, העריכה כי הכלכלה העולמית תרשום בשנה הבאה צמיחה של 1.9%, לעומת תחזית קודמת מינואר לצמיחה של 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully