וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א: חוזרים למגמה החיובית?

יובל מעוז

16.5.2009 / 20:34

המסחר באחד העם ייפתח השבוע על רקע עצירת ה"ראלי" בבורסות העולם והחזרה לצבע האדום. השבוע יפרסמו דוחו"ת בז"ן ומזרחי-טפחות

שבוע המסחר בתל אביב ייפתח מחר לאחר הפסקה ב"ראלי" שאחז בשווקים מתחילת השנה. בשבוע המסחר החולף ירד מדד תל אביב 25 ב-1.3% ומדד תל אביב 100 נחלש ב-2%. מתחילת השנה עלה מדד תל אביב 25 ב-26% ומדד תל אביב 100 עלה ב-33.5%.

בניו יורק נרשמו ירידות אמש שחתמו שבוע ראשון של ירידות לאחר 10 שבועות רצופים של עליות. דאו ג’ונס ירד ב-0.7% לרמה של 8,268 נקודות ונחלש ב-3.6% בסיכום שבועי. מדד S&P 500 איבד 1.1% לרמה של 882 נקודות וסיכם את השבוע עם ירידה של 5%. נאסד"ק נחלש ב-0.5% לרמה של 1,680 נקודות ונחלש ב-3.4% השבוע.

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שהתפרסם ביום שישי עלה ב-1%, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה היתה בהתאם לציפיות הכלכלנים. המדד הכללי עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-3.1%. מתחילת השנה עלה המדד הכללי ב-0.9%.

בבנק הפועלים העריכו בסקירתם השבועית כי הירידות בשוק בשבוע האחרון היו תיקון טכני בלבד: "לתפיסתנו מדובר ביצירת הזדמנות להגדלת החשיפה המנייתית. אנו מעריכים כי בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות, וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים".

בבנק לאומי הסתייגו קצת יותר בהמלצתם על המשך המגמה החיובית וכתבו בסקירתם השבועית כי "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהיות הסביבה המאקרו-כלכלית עגומה, תתמוך בהמשך המגמה החיובית".

הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009 ימשיכו לזרום גם השבוע. ביום שני צפויה בזן לפרסם את תוצאותיה. בבית ההשקעות הראל פיננסים צופים דו"חות סבירים אשר ישקפו את עליית מחירי הנפט והפולימריים מחד אך גם את ירידת המרווחים מאידך. "ירידה ברמת המרווחים עשויה להביא גם ברבעון זה לרווחיות נמוכה", כותב האנליסט ערן יונגר.

בנק מזרחי טפחות יפרסם את תוצאותיו לרבעון הראשון ביום שלישי. האנליסט טרנס קלינגמן מבית ההשקעות אקסלנס אומר כי "המשקיעים ישימו דגש על רמת ההפרשות לחובות מסופקים שיכולה להפתיע לרעה עקב טיפול שורש אינטנסיווי במספר מצומצם של לווים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully