וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק חדשה בארה"ב: 7 ימי מחלה בתשלום בשנה לכלל העובדים

ניו יורק טיימס

16.5.2009 / 21:03

בארה"ב אין כיום חוק המחייב מעסיקים להעניק ימי מחלה בתשלום; כמחצית מעובדי המגזר הפרטי אינם מקבלים ימי מחלה



ביום שני ינסו הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי להעביר חוק שיחייב מתן עד 7 ימי מחלה בתשלום לעובדים האמריקאיים. כיום, אין חוק המחייב מעסיקים להתיר לעובדים ימי מחלה בתשלום, מה שגורם לרבים להגיע חולים לעבודה, ומקשה על הורים, ובעיקר על אמהות, לקחת חופש לצורך טיפול בילדים חולים.



במהלך ממשל בוש, שגם נהנה מרבית השנים מרוב רפובליקאי בקונגרס, לא הצליחו הדמוקרטים לקדם חקיקה שכזו. כעת מקווים הדמוקרטים שעם אובמה בבית הלבן – מתומכי החוק כאשר עוד היה סנאטור – יצליחו להעביר את החוק. ארגוני נשים, ארגוני עובדים ותומכים נוספים הביעו אף הם תמיכה.



לעומתם, המעסיקים בארה"ב מתנגדים לחקיקה, בטענה כי המיתון אינו זמן טוב לחוק שצפוי לטענתם להגדיל את עלויות המעסיקים. תומכי החקיקה פוסלים עמדה זו, בטענה כי דווקא כעת, כאשר מגיפת שפעת החזירים משתוללת, הגיעה העת לאפשר לאנשים חולים להישאר בבית.



לדברי תומכי החוק, כמעט מחצית מעובדי המגזר הפרטי, וכ-75% מהעובדים בשכר נמוך, אינם זכאים לימי מחלה בתשלום. לטענת תומכי החוק, עובדים אלה מרגישים הכרח להגיע לעבודה גם כאשר הם חולים, מחשש לאובדן שכר או פיטורין.



הצעת החוק תחול על מעסיקים להם לפחות 15 עובדים. כל עובד יקבל שעת מחלה בתשלום עבור כל 30 שעות עבודה, ויוכל לצבור עד 7 ימי מחלה בתשלום בשנה. העובדים יהיו זכאים לנצל ימים אלה למחלה שלהם, של ילדיהם, הוריהם, בני זוגם או מישהו קרוב אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully