וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר חידש את המהלכים למינוי ממונה לרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן

מאת אורה קורן

17.5.2009 / 7:04

המדינה פסלה את מינויו לתפקיד של אלישע פלג, מקורב למנכ"ל היוצא של משרד התמ"ת, גבריאל מימון; הליך הבחירה נבדק שוב



>> שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר חידש את המהלכים למינוי ממונה לרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. בן אליעזר פנה למנכ"ל משרד התמ"ת היוצא, גבריאל מימון, כדי שידווח לו על המניעים שהובילו להמלצת הוועדה למנות את אלישע פלג לתפקיד, לאחר שמשרד המשפטים קבע כי ההחלטה היתה פגומה.

למרות שהפנייה למימון הועברה לפני כמה שבועות, טרם התקבלה את התשובות שנדרשו. בשבוע שעבר אישרה הממשלה את מינוי מימון למנכ"ל משרד הפנים.



הודעה בעניין הבקשה ממימון נשלחה בימים האחרונים על ידי היועץ המשפטי של משרד התמ"ת, מיכאל אטלן, לפלג עצמו, וכן למייק בלס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רון דול, היועץ המשפטי לנציבות שירות המדינה ויעקב ברגר, המשנה לנציב שירות המדינה.



הרשות לסחר הוגן אמורה להיות כתובת חדשה בעלת סמכויות מורחבות בתחומי אכיפה והרתעה, להגנה על צרכנים. על פי החלטת הממשלה, הרשות תפעל כיחידת סמך דוגמת רשות ההגבלים העסקיים עם סמכויות חקירה, תביעה ואכיפה. הרשות אמורה למנוע מקרים של הטעיית צרכנים וניצול לא הוגן של מצוקה, או חוסר ידע, כדי לקשור צרכנים בהסדרי תשלום לטווח ארוך. לרשות יינתנו סמכויות להטיל קנסות שלא יפחתו מ-25 אלף שקל ללא אישור בית משפט ולבצע אכיפה פלילית במקרים קיצוניים.



עבודת המטה להקמת הרשות הסתיימה לפני כשנה וחצי, אולם הקמתה בפועל התעכבה על רקע הקשיים שהתעוררו במינוי העומד בראשה, לאחר שההמלצה למינוי פלג נתקלה בהתנגדות המדינה.



מימון עמד בראש ועדה שבחרה במארס 2008 את פלג לתפקיד. זאת, על אף שהוא חסר ניסיון בתחום, ומולו התמודדו מועמדים בעלי ניסיון רלוונטי. שני המועמדים לצדו של פלג היו מירון הכהן, היועץ המשפטי הקודם של משרד התמ"ת, בעל תואר מהרווארד בתחום האכיפה הציבורית; ואורית פרקש-הכהן, משפטנית בעלת ניסיון ברשות ההגבלים העסקיים והיועצת המשפטית של רשות השירותים הציבוריים.



פלג, חבר מרכז הליכוד, כיהן יותר משמונה שנים כיועץ המשפטי של עיריית באר שבע. הוא שימש כמתאם פעולות ההסברה במשרד ראש הממשלה והיה יועץ בכיר לשר הבינוי והשיכון. מימון, המתגורר בבאר שבע, היה יו"ר הדירקטוריון לפיתוח אזורי תעשייה בבאר שבע וחבר מועצת העיר, ונחשב בעל קשרים בדרום.



משרד המשפטים בדק את החלטת הוועדה ביולי 2008 וקבע כי היתה פגומה, וכי על הוועדה להתכנס שוב ולבחון את המלצתה לעומק ולתת הנמקה עניינית מפורטת. בגישת משרד המשפטים תמכו היועץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה.



אטלן הבהיר במכתבו, כי נדרשת הנמקת הוועדה לסיבות לשינוי בעמדתה: המלצתה המקורית לשר הקודם היתה על שלושה מועמדים ראויים באופן שווה, ולאחר מכן הגישה לשר המלצה על מועמד יחיד, ללא כל נימוק.



ועדת האיתור התכנסה מחדש בפברואר 2009. מפרוטוקול הוועדה עולה, כי המנכ"ל הציג לחברי הוועדה שאלות לבירור, חברי הוועדה הביעו את עמדתם בקצרה, והוועדה החליטה פה אחד "לאשרר את המינוי".



מגעים נוספים בסוגיה בין מימון לנציגי המדינה לא הניבו הסברים למינוי שסיפקו את המדינה. "עמדתה המשפטית של המדינה נבחנה שוב בימים אלה ונותרה בעינה. קרי, החלטת הוועדה - כפי שהיא - פגומה; ניתן לרפא את הפגם הזה רק בהתכנסות נוספת של הוועדה שבה תיבחן המלצתה לעומק ותינתן הנמקה עניינית מפורטת", כתב אטלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully