וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי אישר לאלעזרא להשתמש בקופת הכשרה לתשלומי האג"ח

מאת אתי אפללו

17.5.2009 / 7:04



>> חברת הביטוח הכשרה ביטוח של איש העסקים אלי אלעזרא תחלק דיווידנד בסך 10 מיליון שקל על אף שהמפקח על הביטוח, ידין ענתבי, קבע כי חברות הביטוח לא יחלקו דיווידנד ב-2009. החברה קיבלה לצורך כך אישור מיוחד מענתבי.

רק בסוף 2008 התמודדה הכשרה ביטוח עם קשיים בעמידה בדרישות ההון העצמי. חברות הביטוח אמורות לעמוד בסף מינימום של הון עצמי שקבע המפקח על הביטוח כדי להבטיח את יציבותן ועמידתן בהתחייבויות שלקחו על עצמן. הדרך של הכשרה להתמודד עם דרישות ההון היתה צמצום הפעילות באופן שיקטין את הסיכון ויפחית את דרישות ההון.



בסוף 2008 היא סגרה את פעילות הגמל והפנסיה, וכן העבירה למבטח חיצוני חלק מתיק הביטוח שלה. פעולות אלה צימצמו בהיקף ניכר את הסיכונים שלהם היא חשופה והורידו את דרישות ההון מהחברה - וכך נוצרו להכשרה ביטוח עודפי הון בהיקף ניכר. המגמה החיובית בשוק ההון מאז תחילת 2009, שהביאה לתשואה חיובית בהשקעות הקבוצה, תרמה גם היא לעודף ההון העצמי של הכשרה.



הדיווידנד ישולם לבעלי המניות של הכשרה ביטוח: הכשרה אחזקות ביטוח (61%), איש העסקים אלי אלעזרא המחזיק בהכשרה ביטוח באופן אישי (29%), אקסלנס ואיש העסקים יעקב לוקסנבורג.



גורמים בהכשרה ביטוח מסרו כי הדיווידנד שיגיע לאלעזרא באופן אישי ייכנס לקופת הכשרת אחזקות. בין השאר נועד הדיווידנד לשלם חוב לבעלי החוב של החברה האם, הכשרה אחזקות ביטוח. החברה אמורה לפרוע התחייבויות בסך 65 מיליון שקל ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully