וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי מניות של GM. למכור?

TheMarker

17.5.2009 / 7:04

אני רק שאלה



ברשותי מניות של ג'נרל מוטורס (GM). מה יקרה להן אם החברה תלך לפשיטת רגל או לצ'פטר 11? מה ההבדל בין שני המצבים?

דוד מרחובות



במצב של פשיטת רגל או פירוק, החברה מגיעה לסוף דרכה עקב אי יכולת לעמוד בהתחייבויות וחוסר תוחלת כלכלית. חברות כאלה עוברות לכינוס נכסים, כאשר הכונס מנסה למכור את הנכסים כדי להחזיר כסף רב ככל שניתן לנושים. מכיוון שהחובות גדולים מהנכסים, מחזיקי המניות של החברה לא יקבלו דבר.



צ'פטר 11 הוא הליך שבו החברה מנסה לארגן את חובותיה מחדש תחת הגנה של בית המשפט. הליך כזה נדרש כאשר החברה סבורה (ובית המשפט מסכים) שהמשך הפעלתה של החברה כ"עסק חי" הוא מצב עדיף על פני פירוקה המוחלט. כלומר זהו מצב שיהיה טוב יותר לבעלי החוב (שיקבלו תמורה כוללת גבוהה יותר), לעובדי החברה ולספקיה - ולכן לכלכלה כולה.



ברוב המקרים, גם הליך של צ'פטר 11 גוזר על בעלי המניות הפסד כמעט מלא של השקעתם, משום שהדרך העיקרית לצמצם את החוב של החברה כדי להמשיך להפעיל אותה היא באמצעות המרה של החוב למניות ודילול מאסיווי של בעלי המניות הקיימים.



מבחינתך כמחזיק במניות של החברה, אין הבדל גדול בין שני התרחישים האלה. בכל מקרה אתה אמור להפסיד את רוב השקעתך או את כולה. עם זאת, כפי שתוכל לקרוא בכתבתו של דורון צור בעמוד 38 של גיליון זה, הליכי צ'פטר 11 לחברות רכב אמריקאיות אינם טריוויאליים, וייתכנו בהם הפתעות שלא נראו כמותן בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully