וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: השר שהיר מליק אולץ להתפטר בשל שערוריית החזר ההוצאות

סוכנויות הידיעות

17.5.2009 / 8:30

רה"מ הבריטי הודיע כי השר יתפטר לאחר שנחשף כי ביקש החזר הוצאות גבוה בעת ששילם שכר דירה נמוך במיוחד



בבריטניה לא מבזבזים זמן: שר במשרד המשפטים, שהיד מליק, אולץ להתפטר ביום שישי מתפקידו לאחר שעיתון במדינה חשף כי שילם שכר דירה נמוך במיוחד, תוך שהוא דורש החזרי הוצאות של עשרות אלפי פאונדים בשנה. ראש הממשלה, גורדון בראון, ביקש מיועצו לעניינים מיניסטריאליים, פיליפ מאוור, לבדוק את הפרסומים. דוברו של בראון מסר היום כי "בשל החקירה הדחופה, מליק יתפטר מתפקידו כשר", והוסיף כי לא ימונה בינתיים מישהו במקומו לתפקיד.



העיתון הבריטי "הטלגרף" פירסם בשבוע האחרון שורה של גילויים על החזרי ההוצאות שהגישו הפוליטיקאים למדינה, בגובה עשרות אלפי פאונד. בין השאר, מתברר, ביקשו חברי פרלמנט משתי המפלגות הגדולות החזרים על ניקיון בריכת שחייה פרטית, קניית ריהוט וקניית ציוד גינון. חברי הפרלמנט הבריטים מקבלים משכורת שנתית של כמעט 65,000 פאונד, ובקשת החזר ההוצאות הממוצעת עומדת על ממוצע של 144,000 פאונד.



מליק הוא האחרון בשורת הפוליטיקאים שבקשותיהם הגיעו לידי העיתון, שפירסם היום כי הוא הגיש בקשה להחזר של 23,000 פאונד ממשלם המיסים לצורך אחזקת ביתו בלונדון. זאת, בעת ששכר את ביתו ביורקשייר שבצפון אנגליה במחיר נמוך במיוחד של 100 פאונד לשבוע. מליק אמר לאחר הפרסום כי הוא פעל בהתאם לחוקים על הוצאות פרלמנטריות, וכי הפרסום ב"טלגרף" אינו מדויק. מאוור צפוי לבדוק, לבקשת ראש הממשלה, אם מליק חרג מהקוד המיניסטריאלי בכך שלא הצהיר כי הוא משלם מחיר שכירות נמוך במיוחד והרוויח מכך כספים. אתמול הושעו מתפקידם חבר פרלמנט ויועץ בחיר במפלגת השמרנים היריבה בעקבות הפרסומים של הוצאותיהם.



שערוריית החזר ההוצאות לא השאירה את הבריטים אדישים, וגרמה לזעם רב על הפוליטיקאים, שאינם מתחשבים במשבר הכלכלי ובכך שמאות אלפים פוטרו מעבודותיהם. סקר דעת קהל שפורסם היום בבריטניה חשף כי התמיכה במפלגת הלייבור של בראון הגיעה לשפל של כל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully