וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בעולם עריכת הדין: דיוויד פוקס מעורכי הדין המרוויחים בעולם המיזוגים והרכישות, מחליף חברה

ניו יורק טיימס

17.5.2009 / 9:37

פוקס ושותף נוסף מחברת סקאדן הגדולה החליטו לעבור לחברת קירקלנד אנד אליס הקטנה והפחות ידועה



דיוויד פוקס ודניאל וולף, שני שותפים בכירים בפירמת עריכת הדין סקאדן, ארפס, סלייט, מיגר אנד פלום, ערקו למתחרה קירקלנד אנד אליס, במהלך שצפוי להדהד בעולם המשפטי של וול סטריט. עריקתו של פוקס, אחד מעורכי הדין בעלי השכר הגבוה ביותר בסקאדן, היא מכה עבור החברה, הסובלת מירידה חדה בהכנסותיה בכל תחומי פעילותה.



פוקס, עורך דין בולט בתחום המיזוגים והרכישות, עוזב לאחר יותר מ-20 שנים בחברה, שנוסדה ב-1948. נדיר כי חברה מבוססת מפסידה עורך דין כה בכיר לחברה פחות ידוע. זוהי גם הפעם הראשונה בה שותף בתחום המיזוגים והרכישות של סקאדן עובר למתחרה.



אובדן שני שותפים ידועים, שהיו אחראים להכנסות של מיליוני דולרים עבור סקאדן, עשוי לאותת על שינוי רחב יותר בנוף המשפט התאגידי בוול סטריט, מגמה בה תיראה זרימה של עורכי דין בחברות גדולות בעלות תחומי פעילות מרובים, לחברות ממוקדות ורווחיות יותר. בשנה שעברה, כל שותף בקירקלנד הרוויח ממוצע של 2.47 מיליון דולר, לעומת 2.07 מיליון דולר בקירקלנד, לפי מגזין "The American Lawyer".



"סקאדן היא חברה נפלאה שגידלה אותי כל הקריירה", אמר פוקס בראיון קצר. הוא הוסיף כי ג'וזף פלום, ראש החברה, "הוא אחד מעורכי הדין והאנשים הנהדרים ביותר שאני מכיר".



וולף, בן 36, הוא אחד הכוכבים העולים בעולם המיזוגים והרכישות. הוא היה אחד השותפים הצעירים מעולם בסקאדן כאשר קיבל את התפקיד בגיל 30. הוא עבד עם פוקס על כמה מיזוגים בולטים, ביניהם ניסיון ההשתלטות של ענקית הכרייה BHP ביליטון על מתחרתה ריו טינטו תמורת 150 מיליארד דולר - ניסיון ההשתלטות הגדול בהיסטוריה, שבסופו של דבר נכשל.



לדברי מקורבים לפוקס ולוולף, השכר הגבוה יותר היווה רכיב בהחלטה לעבור לחברה אחרת, אך השיקול המרכזי היה ההזדמנות להפוך את זרוע המיזוגים והרכישות של קירקלנד לאחת מ-5 הטובות בעולם בתחום. כיום, לפי נתוני תומסון רויטרס, קירקלנד אינה נמנית אף עם 10 פירמות המיזוגים והרכישות הטובות בעולם. סקאדן נמצאת במקום הראשון.



קירקלנד משווקת את עצמה כחברה צעירה ויזמית יותר לעומת כמה ממתחרותיה הותיקות והמבוססות. החברה מתמקדת במגוון מצומצם של שירותים רווחיים, כמו מיזוגים ורכישות ופשיטות רגל. חברות גדולות כמו סקאדן מציעות מגוון שירותים נרחב. הפירמות הגדולות בארה"ב נאלצות כעת לצמצם עלויות בשל פגיעה בחלק ניכר מתחומי פעילותה בעקבות המשבר. סקאדן הציעה השנה ל-1,300 עובדיה שליש משכר הבסיס שלהם על מנת שיקחו שנה חופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully