וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן פייט מדווחת על הצלחה בניסוי לטיפול בסינדרום העין היבשה

יובל מעוז

17.5.2009 / 9:34

החברה תפנה ל-FDA להתייעצות האם להמשיך לניסוי שלב שני נוסף או לעבור לשלב שלישי



כן פייט, המפתחת תרופות למחלות סרטניות ודלקתיות, מדווחת על הצלחה בניסוי קליני שלב שני בחולים בסינדרום העין היבשה. בעקבות הצלחת הניסוי, תפנה החברה להתייעצות עם רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) כדי לגבש החלטה האם השלב הבא בניסוי יהיה שלב IIB, בו נבדקת בעיקר יעילות התרופה על החולים, או האם לעבור לשלב שלישי.



סינדרום העין היבשה היא דלקת כרונית של בלוטת הדמעות, המופיעה לעתים אצל חולי דלקת מפרקים שגרונית ובקרב אוכלוסיות נוספות. הסינדרום מופיע בין היתר בקרב משתמשים בעדשות מגע, נשים בגיל הבלות וכתופעת לוואי לדלקת מפרקים. הטיפול כיום הוא שימוש בטיפות עיניים אשר אינן מטפלות במחלה אלא רק משמשות לצורך הקלה לתסמיני המחלה.



במסגרת הניסוי, בו השתתפו כ-80 חולים בישראל, נטלו החולים את התרופה של כן פייט במשך 12 שבועות. תרופת ה-CF101 של החברה ניתנה דרך הפה. לפי החברה, תוצאות הניסוי מצביעות על שיפור ניכר במצב המטופלים, והושג יעד הניסוי הראשי באופן משמעותי סטטיסטי. התרופה נמצאת כבעלת בטיחות מירבית לאורך כל תקופת הניסוי.



כן פייט מציינת כי ממצאי הניסוי מעידים על יעילות התרופה כתרופה בודדת הניתנת בלי לשלב אותה עם תרופה אחרת כלשהי. החברה פירסמה לאחרונה תוצאות שהצביעו על היעדר יעילות של תרופת ה-CF101 במתן משולב עם תרופה נוספת לחולי דלקת מפרקים שגרוניתית, ככל הנראה עקב השילוב הלא יעיל בין שתי התרופות.



כן פייט מוחזקת על ידי מספר בעלי מניות עיקריים, ביניהם טל שקד (10.6%), קבוצת גיזה (9.9%), קבוצת יוזמה (8.2%), אסנד טכנולוגיות (8.2%), ויטה לייף (5.7%).



כן פייט הודיעה ב-30 באפריל על כישלון בניסוי בתרופה לדלקת מפרקים שגרונית. החברה לא השיגה את יעדיה בניסוי כשלפי תוצאות ראשוניות של ניסוי קליני שלב IIb בחולי הדלקת יעדי הניסוי לא הושגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully