וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: השקל יסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשהוא מושפע מההתפתחויות בדולר ובשוקי המניות בעולם

TheMarker

17.5.2009 / 10:12

האנליסטים בבנק ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך התמקדות בעיקר דולר, המהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי



בבנק הפועלים מעריכים שהשקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשהוא יושפע מההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל. האנליסטים בבנק ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך התמקדות בעיקר דולר, המהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי.



השקל נחלש בשבוע שעבר מול הדולר, כאשר השער היציג משנה כיוון מידי יום, אך רוב הזמן נסחר בטווח שערים צר ורק לקראת סוף השבוע נרשם פיחות משמעותי יותר. שוק המט"ח הישראלי התנהל במקביל להתפתחות המסחר בזוג המטבעות דולר-אירו בשוק המט"ח הבינלאומי, שהתאפיין אף הוא במגמה מעורבת, אך בסופו הדולר התחזק. שער הדולר היציג נשאר מעל רמת 4 שקל, כאשר הפעם האחרונה שהדולר נסחר מתחת לקו תמיכה זה הייתה בסוף חודש ינואר השנה.



הדולר התחזק בשבוע שעבר גם מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי, כאשר רמת הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת מכתיבה את רמת הביקוש לדולר כמטבע מקלט. בתחילת השבוע הדולר נחלש, לאחר שפורסמו נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב, שהקטינו את האטרקטיביות של הדולר כמטבע מקלט.



לפי האנליסטים, נקודת המפנה באה לאחר שפורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב לחודש אפריל, שרשמו ירידה בשיעור של 0.4%, התכווצות זה חודש שני ברציפות ולעומת ציפיות ליציבות במכירות. הנתונים המאכזבים ציננו את ההערכות, כי כלכלת העולם תתאושש במהרה מהמיתון ועוררו מחדש את הביקוש לדולר.



הליש"ט נחלשה בשבוע שעבר מול הדולר, כאשר בתחילת המסחר היא התקרבה מאוד לרמתה הגבוהה ביותר השנה, כשנסחרה ברמת 1.535 דולר לליש"ט, שיא של כארבעה חודשים. התחזקות הליש"ט נבלמה בהמשך השבוע, בעקבות פרסום נתוני תעסוקה גרועים מהצפוי ולאחר שהבנק המרכזי המקומי עדכן תחזיותיו, לפיהן האינפלציה תתמתן על לשיעור שנתי של 0.5% בלבד ורק בעוד שנתיים תירשם עלייה. כמו כן, הכלכלה המקומית צפויה להתכווץ בחודשים הקרובים בשיעור שנתי של 4.5%, ותוך שנתיים תירשם התאוששות מתונה, לשיעור שנתי של 2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully