וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: למרות העליות שנרשמו לאחרונה באיגרות הממשלתיות - הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה

TheMarker

17.5.2009 / 10:38

לפי האנליסטים, בתקופה הקרובה המסחר באפיק הקונצרני ימשיך להתנהל במגמה מעורבת, שתושפע מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות



על אף עליית התשואות שחלו לאחרונה באיגרות הממשלתיות, בבנק לאומי מעריכים כי הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה. זאת, לאור הצפי לגיוסי האוצר והתיאבון הגובר בקרב המשקיעים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר, דוגמת מניות ואג"ח קונצרניות.



עם זאת, האנליסטים אומרים כי "רמת התשואות באפיק הממשלתי נעשתה יותר אטרקטיבית כיום, ובמידה ויחול תיקון באפיקים בעלי רמת סיכון גבוהה יותר, עשוי זה הראשון ליהנות מירידת תשואות". בנוסף, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון, יאלצו להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.



האנליסטים בבנק טוענים כי למשקיעים באפיק הצמוד קיימת עדיפות להשקעה באיגרות חוב בעלות טווח בינוני (מח"מ של 7-4 שנים). בלאומי מציינים כי התשואות נטו המגולמות באיגרות החוב המשתייכות לאפיק זה במח"מ של 5-1 שנים, הינן אפסיות עד שליליות.



בנוגע לאפיק השקלי, האנליסטים מעריכים כי על רקע רמת התשואות בחלקו הארוך של העקום, יש לשמור על מח"מ בינוני (מח"מ של 3-5 שנים). "לאחרונה פחתה האטרקטיביות בהשקעה באג"ח שקלי הנושא ריבית משתנה (גילון), נוכח הצמצום שחל במרווח הבסיסית פלוס. מרווח זה עומד כיום בנייר "ממשלתי משתנה 0817" על כ-0.15% בלבד, ובשאר הגילונים הינו שלילי.



עוד מעריכים בלאומי כי בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק הקונצרני להתנהל במגמה מעורבת, שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות ויכולת הגיוס שלהן. האנליסטים טוענים כי בחברות המאופיינות ברמת מינוף גבוהה הסיכון עדיין גבוה. לכן, אחזקה באיגרות אלו אינה מתאימה ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר.



בבנק מציינים כי בתקופה הקרובה צפוי גל הנפקות של חברות גדולות ויציבות במשק, אשר טומן בחובו פוטנציאל להשגת תשואה גבוהה מזו שניתן להשיג בשוק. האנליסטים אומרים כי נוכח רמות התשואה הנמוכות בשוק הקונצרני, המשקיעים נוטים להתפשר על המחיר בעבור נטילת סיכון גבוה יותר, ולכן יש לבחון ביסודיות את כדאיות ההשתתפות ומחיר ההצעה בכל הנפקה והנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully