וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים ירד גם באפריל: "יחלוף זמן עד שנראה עלייה בביקושים בענף התעשייה"

טל לוי

17.5.2009 / 10:42

זהו החודש ה-13 ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50%, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות



מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל רשם ירידה מזערית של 0.8% לרמה של 35.5%. רמת המדד נותרה נמוכה והיא משקפת צפי להמשך ירידה בפעילות ענף התעשייה. זהו החודש השלושה עשר ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50%, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות.



רמתם של כל הסעיפים במדד ממשיכה להעיד על רמת ביקושים נמוכה והחודש נרשמה שונות במגמה בין הסעיפים. בסעיפי הביקושים לייצוא, התעסוקה והמחירים נרשמה החודש עלייה המעידה על התמתנות במגמת ההתכווצות ואילו בסעיפי הביקושים המקומיים ותפוקות הייצור התעצמה מגמת ההתכווצות. גם החודש נרשמה ברכיב רמות המלאי התעצמות במגמת ההתכווצות, זאת בעיקר בשל הקטנת מלאי מכוונת מצד הפירמות בעקבות ירידה בביקושים. ירידת המדד בישראל בחודש אפריל הייתה בניגוד למגמה העולמית.



במדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג’יי.פי.מורגן נרשמה בחודש אפריל עלייה נוספת של 4.5 נקודות לרמה של 41.8. המדד הגלובלי נמצא כבר אחד עשר חודשים במגמת התכווצות, אך העלייה החודשית שנרשמה בו החודש היא העלייה החדה ביותר שנרשמה עד כה. העלייה במדדי מנהלי הרכש במדינות המשתקללות במדד העולמי חובקת עולם, כאשר בכלכלות המתפתחות נרשם השיפור הגדול יותר. סין והודו הן הכלכלות היחידות בהן חצה המדד את רמת ה-50 נקודות - נתון המצביע על צפי לעלייה בייצור התעשייתי במדינות אלו.



כלכלני בנק הפועלים: מבין ענפי המשק ענף התעשייה הוא הנפגע העיקרי במיתון הנוכחי, בגין חשיפתו הגבוהה לביקושים מחו"ל. למרות שנראה עתה שהכלכלה הגלובלית מתייצבת, סביר שיחלוף זמן עד שנראה עלייה בביקושים בענף התעשייה, הן מחו"ל והן מבית.



תפוקת ענף התעשייה בישראל המשיכה לרדת בחודשים האחרונים, אם כי בקצב איטי יותר. המגמה בתעשיות השונות היא מאוד לא אחידה - ייצור רכיבים אלקטרונים גדל בשל המפעל החדש של אינטל, בעוד שבמרבית התעשיות התכווצות הייצור והתעסוקה נמשכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully