וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: מדד סביר, רכישות שמבצע בנק ישראל וירידה באינפלציית הליבה תומכים בשוק האג"ח

טל לוי

17.5.2009 / 11:40

למרות התהליך הבעייתי – מסגרת התקציב אמינה; חשוב מכל, הגירעון יפחת בשנת 2010



"למרות התהליך הבעייתי וויתורים רבים מקיצוץ עמוק יותר, בסופו של דבר, מסגרת התקציב לשנת 2009-2010 אמינה. הושג קיצוץ של 12% במשרדים (6% בשנת 2009 ועוד 6% ב-2010), קיצוץ מתון יותר בביטחון, ויתור על דמי הבראה על ידי ההסתדרות ותמיכה בכמה רפורמות.



חשוב מכל, הגירעון נשאר תחת שליטה, ויפחת בשנת 2010. עם כל הביקורת על החלטות הממשלה (בעיקר בתחום המיסוי), מסגרת התקציב חיובית לשוק האג"ח, מקטינה את האפשרות לחריגה משמעותית מגירעון של 6% השנה וכנראה דוחקת את האפשרות להורדת דירוג של ישראל". כך כותבים הבוקר כלכלני לידר שוקי הון.



ביום שישי הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה, כצפוי, ב-1%. בלידר כותבים כי אינפלציית הליבה ממשיכה להתמתן ומחירי הדיור נשחקו דולרית" וכי "צעדי הממשלה (מע"מ, בנזין, מים ועוד) יתרמו כ-1.1% לאינפלציה בחודשים הקרובים". בשבוע האחרון השקל פוחת ב-1.1% מול הדולר וב-1.9% מול היורו. בנק ישראל צופה המשך היחלשות הדולר בעולם. מחירי הדלקים ירדו ל-56.3 דולר לחבית.



בלידר מעריכים כי המשך רכישות אג"ח על ידי בנק ישראל תומכות בירידה מתונה בתשואות הארוכות (כלומר בעליית מחירים), אך בינתיים שוק האג"ח צופה קדימה וחושש מעליית תשואות בחו"ל. בשורה התחתונה מעריכים שם כי "מדד בהחלט סביר וירידה באינפלציה הליבה תומכים בשוק האג"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully