וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכות המסחר: "חזרנו לימי מפא"י החשוכים - נבקש צווי מניעה"

חיים ביאור

17.5.2009 / 11:38

אוריאל לין: "החקיקה הזאת תגרום לכך שעסקים לא ירצו לבוא לישראל"



נשיאות איגוד לשכות המסחר התכנסה בתל אביב למה שהוגדר "דיון חירום" והחליטה לבקש מבית המשפט להוציא צווי מניעה נגד תיקוני החקיקה שיזם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שתכליתם חיזוק העובדים מול המעסיקים. הממשלה הסכימה להצעותיו של עיני במסגרת עסקת החבילה במשק.



"החקיקה הזאת תגרום לכך שעסקים לא ירצו לבוא לישראל", אמר נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין. "לא ירצו לפתוח כאן חברות בינלאומיות או נציגויות שלהן. איזה עסק ירצה לבוא לישראל אם יידע שיואשם בפלילים במקרה שיפר הסכם בתחום יחסי העבודה?".

לין ביקר את שיתוף הפעולה שבו זוכה עיני מצדו של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "התרעתי על הנזק למעסיקים בעקבות הצעות ההסתדרות בישיבה של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים", אמר. "יו"ר הלשכה, ברוש, הציע להקים ועדה בראשות שניים שתנהל משא ומתן עם עיני. הצעתי את עצמי, אבל אף אחד לא היה מוכן להיות הנציג השני. התלות הזאת בהסתדרות נהפכה למוחלטת ונפשית. חזרנו לימי מפא"י החשוכים".



ישראלה שטיר, יו"ר שטיר מערכות, אמרה בכינוס של איגוד לשכות המסחר שתיקוני החקיקה יפגעו ברוב העסקים. לדבריה, התיקונים "יחזרו כבומרנג נגד העובדים".



שמואל פרנקל, הבעלים של בית ההשקעות אפסילון, אמר בכינוס: "ראש הממשלה ושר האוצר הכריזו על מדיניות מוטת צמיחה, אבל הם נוקטים מדיניות הפוכה. במקום הורדת מסים הם מעלים מסים. האבטלה תעלה בסוף השנה על 10%, והאינפלציה תהיה 1.3%".



רם מנדל, מנכ"ל קו אופ, טען שהטלת מע"מ על פירות וירקות תפגע ברשתות השיווק, שבהן תהיה ירידה בהיקף הקניה של מצרכים אלה, בעוד ש"השווקים הפתוחים, שבחלק מהם המסחר 'שחור', ישגשגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully